Hee Engel, zou dit NA topic niet over die Rolex moeten gaan? Euh ja eigenlijk wel maar gezien die nog op zich laat wachten en dit ook wel wat “unieks” is leek het me leuk toch weer een NA topic voor jullie te schrijven! Dus geen stalen verhalen vandaag, maar hars, Amerikaanse vlaggen en fel oranje!
Zo, nu dat verwachtingsmanagement is gedaan, een G-Shock dus! Een tijdje terug kocht ik een G-Shock square GW-M5610u-1BER en eigenlijk is er geen nacht geweest waarbij ik hem niet op heb gehad. Dat heeft te maken met dat het voor mij persoonlijk handig is omdat we vaak wakker worden s nachts (jonge kinderen) en dat het dan handig is om de tijd te zien zonder verlichting te moeten aanzetten (en daarmee iedereen nog meer wakker te maken). Het voordeel van de 1BER is het negatieve display wat dus niet zo enorm veel licht afgeeft en automatisch oplicht als je je pols draait.
Anyway, ik heb ook een f91w en een groene Casioak maar die Square, dat is mijn ding. Fijne pasvorm, tough solar, multiband 6, meerdere tijdzones, alarmen, stopwatch etc oftewel geweldig als toolwatch. Maar, zoals jullie wellicht wel eerder gezien hebben, hou ik wel van wat aparters. Op gegeven moment kwam ik op het web de NASA series tegen. Een aantal limited production modellen, USA only, NASA logootjes enzo, ik was gelijk enthousiast! Mijn oog viel gelijk op de feloranje NASA4, mede ook omdat die alle gemakken had van een “moderne” G-Shock (er zit ook een leuk verhaal aan dat oranje, dat lees je onder de foto’s). Maarja, vind er maar eens een in Europa… nee hoor, ik moest via “StockX” en dat was nog een heel ding. Maar, eind goed al goed, toen hij eenmaal was geverifieerd en in de USA in het DHL vliegtuig naar Nederland was gezet lag hij echt in no-time op de deurmat.
Eerste reactie? Heel blij mee. Mooi oranje is niet lelijk! Van standaard packaging geen sprake bij zo’n collaboration model, maar wat speciaals!
Mooi in de case. Inclusief Amerikaanse vlag, want daar houden ze wel van daar.
Oranje! Het oranje komt dus van de kleur ruimtepakken van de Amerikanen. Ook is er een blauwe omlijning rond het display.
Leuk voor op Koningsdag
Op de bovenkant van de band van de NASA4 staat National Aeronautics and Space Administration. Op de andere kant staat het NASA logo.
Astronaut op de caseback. Deze limited edition is geen numbered edition.
De NASA4 en de 1BER naast elkaar. Positief versus negatief display.
Zoals je op deze foto kunt zien verschillen de banden van de NASA4 en de regulieren M5610u. De NASA4 heeft maar 1 heuveltje en geen kuiltjes in dat heuveltje. Verder is de band helemaal vlak aan de buitenkant.
Om de pols .
Zo, zijn jullie weer even up to date! Bedankt voor het lezen !