We kennen natuurlijk allemaal het prachtige werk wat @stefanketelaars in zijn atelier uit zijn handen laat komen. Prachtige complicaties, die zijn horloges een erg duidelijke eigen smoel geven. En zoals we allemaal in zijn topic hebben kunnen zien, is ook de afwerking van zijn horloges de laatste tijd met sprongen vooruit gegaan. Het zal niet ieders smaak zijn aangezien het afwijkt van de ‘standaard’, maar ik zie dat juist graag bij horloges. Een horloge kan nog zo mooi afgewerkt zijn, maar een standaard rond horloge met 2 of 3 wijzers wordt op den duur misschien toch gewoon een beetje saai.
Het is een lang proces geweest, maar ook een proces dat je echt mee neemt in de creatie van een uniek horloge. In mijn geval met een hand hammered dial en een afwijkende urenring. In december 2020 heb ik de order geplaatst en vandaag was het dan eindelijk zo ver; bij Stefan op bezoek om mijn eigen Ketelaars op te halen. En reken maar dat je erg veel naar je pols kijkt de eerste dag dat je zo’n horloge om je pols hebt .
Een erg lastig horloge om foto’s van te maken in de avond met kunstlicht, maar er zullen ongetwijfeld nog wel betere foto’s volgen. Er is zo veel te zien op de voorkant en achterkant, dat ik nog wel wat fotografeersessies ga nodig hebben om dat allemaal vast te leggen. Dank Stefan voor het prachtige horloge en voor de reis waarin je ons allemaal mee neemt. Ik ga er van genieten en zal me de komende tijd denk ik vaak afvragen of ik voor de aarde of de maan zal gaan…