Ik keek al een tijdje naar de nieuwe Super Seville, maar de listprijs wilde ik niet betalen. En de 10% korting die ik her en der zag, trok mij ook niet over de streep voor een horloge “voor erbij”. Maar een mooie aanbieding van Luna Time (ruim 16% er af) deed mij dan toch de trekker overhalen.
En vanmiddag werd het pakketje bezorgd door GLS; niet mijn favoriete pakketbezorger wegens problemen in het verleden, maar vandaag toch prima presterend: een nette en vriendelijke bezorger die het pakket op de aangegeven tijd naar de 9e verdieping bracht.
Eerst even de (extreem lange) band op lengte gemaakt; dat ging stukken makkelijker dan bij mijn JetStar, want de miniscule busjes die daar in de band zitten waren hier afwezig. Gewoon de pennen er uit drukken, een paar schakels er tussenuit (zes in totaal voor mijn 18 cm pols; best veel dus) en weer in elkaar zetten. Simple comme bonjour…
Het “lensje” op het glas boven de datum is niet storend maar doet wat het moet doen: de datum op het toch niet al te grote horloge net iets beter leesbaar maken voor mijn niet meer al te scherpe ogen …
Nu maar eens kijken hoe goed hij op tijd blijft lopen. Mijn JetStar geeft in ieder geval het goede voorbeeld op dat gebied…
Proficiat met je nieuwe Super Seville.
De 262 khz techniek van Bulova is bijna niet te evenaren.
Je wordt bijna gehypnotiseerd door de sweeping seconds wijzer.
Als Jet Star bezitter niks nieuw voor je.
Kijk uit dat je niet in de Precisionist Rabbit Hole valt.
Ik heb wel iets met nauwkeurige horloges en ben geïnteresseerd in hoe die nauwkeurigheid bereikt wordt.
Zo doet Certina het met temperatuurgecompenseerde kristallen en bijv. Longines met een “ingebouwde tijdbasis” die telkens wordt uitgelezen. En Bulova dus met kwartskristallen met een hogere frequentie dan in de “normale” kwartshorloges zitten.