NA: de Bulova JetStar 2023

Aan het begin van de middag belde de bezorger van GLS aan; hij had een pakketje uit Luxemburg voor me.
Dat bleek de eind vorige week bestelde Bulova JetStar 2023 te bevatten; een heruitgave van het origineel uit 1973. Een ‘High Precision Quartz’ horloge; het mag geen High Accuracy Quartz (HAQ) genoemd worden, o.a. omdat het uurwerk geen temperatuurcompensatie zou hebben.
Van dat uurwerk, het Miyota caliber NM50, is bijzonder weinig bekend, behalve dat het een ‘driepotig’ quartz kristal beval dat trilt op een frequentie van ca. 262 kHz, net als veel andere Bulova quartz horloges. Dat zou een nauwkeurigheid van +/- 5 seconden per maand opleveren. We gaan het zien…

Nu eerst maar eens wat foto’s:

53 likes

Mooie Bulova met HAQ! Veel draagplezier :+1:

Mooi horloge, de kleur van de wijzerplaat is echt nice :wink:. Geniet ervan

Mooie dial! :hugs:

Geniet ervan!

Cool zeg. Veel plezier ervan!

Men zegt: mooi rood is niet lelijk!

Gefeliciteerd met deze NA!

1 like

Gefeliciteerd met deze rode NA Huibert. Geniet ervan :+1:t2:

Mijn beste,

Proficiat met deze fraaie aanwinst!!
Inderdaad een bijzonder kleur van de wijzerplaat.
Ik wens je er een mooie tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Van harte, mooie uitvoering … :blush::+1::+1:

Gefeliciteerd

Mooie Bulova! Ga je veel draag plezier van hebben!

Wij zeggen nog al eens “hoe roestiger het dak, des te natter de schuur” :sweat_smile:

1 like

Gefeliciteerd. :tada:

Mijn Precisionist liep destijds akelig accuraat. Zo’n vloeiende wijzer is ook heel fraai bij die 262 kHz uurwerken. :+1:t2:

Veel plezier ervan!

1 like

Heel mooi!

Gefeliciteerd met je prachtige uurwerk :+1:

Zeer geslaagd :heart_eyes: en een fantastische kleurige dial !!! Wens je er enorm veel draagplezier van :+1:

Gefeliciteerd! Geniet er van.

Noted! :rofl:

Maar wel nog een vraag. Is dat een schuur met alleen achterdeur? :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Mooi Jet Star Huibert.
De 262 khz techniek van Bulova zal je niet teleurstellen met zijn zweeping seconds wijzer.
Proficiat met je n.a.
Misschien wel handig om de model nummer te vermelden. :+1:

Nice man. Veel plezier ervan. Die kleur :ok_hand:t3: