Het is een tijd geleden dat ik een NA-topic geschreven heb. Maar deze wilde ik toch graag met jullie delen. Niet omdat het het duurste horloge in mijn collectie is. En ook misschien niet de mooiste of fotogenieke. Maar soms brengen volume merken pareltjes uit die een beetje onder de radar blijven en wat mij betreft is deze Photon er zoeen.
De Citizen Photon (BJ6560-53W) is uitgebracht om 50 jaar eco-drive te vieren. De eco-drive technologie bestaat uit een quartz uurwerk dat door zonne-energie wordt gevoed. In dit geval heeft Citizen haar hagelnieuwe E036 kaliber gebruikt dat een indrukwekkende powerreserve van 365 dagen heeft bij een volledig opgeladen batterij.
Om de technologie extra in het zonnetje te zetten is gekozen voor een opengewerkte plaat waardoor je de zonnecellen in volle glorie kan bewonderen.
Verder is gekozen voor een integrated bracelet design in een mooie dunne (9,9mm) kast waar een heel licht gebold saffiertje boven hangt. De kast en de band zijn deels gepolijst en deels gesatineerd, waardoor ook de kast lekker speeltje met het -licht.
Gefeliciteerd Michiel met deze gave Citizen, wens je er natuurlijk veel draagplezier mee
Ben ook heel benieuwd via welke site je deze gekocht hebt, heb wel interesse in deze
Ik kon hem in NL nergens vinden; hij is gelimiteerd op 5000st wereldwijd. Dus uiteindelijk via Chrono24 uit Spanje laten komen. Stond daar voor een mooie prijs te koop.