NA de Gavox Squadron

Zat al langere tijd op deze klok te azen, zijn er maar 500 van in deze uitvoering.
Zie het maar als een goedkoop alternatief voor een klok met de looks van een Sinn 103 St Sa.

Gavox zetelt in België en diens stichter en eigenaar Michael Happé is begonnen om horloges te maken voor en met inspraak van Belgische piloten.
Hij maakt dan ook Squadrons met Squadron logo’s op de wijzerplaat maar deze is voor het “gewone publiek”.

Zeer draagbaar met z’n 41mm maar wel lekker lange en forse lugs waardoor de klok toch voldoende “wrist presence” heeft, saffieren venster, Zwitsers Ronda uurwerk met alarm functie, om maar wat details te noemen.

En zoals een pilot chrono moet zijn, met een lekkere drukke wijzerplaat, goed afleesbaar, geschroefde kroon, lekkere dikke stalen band, en een hele mooie brushed finish over de klok, geen gepolijste delen. Dit draagt bij tot het “tool-karakter” van de klok.

Lunette-inleg is in overeenstemming met de geborstelde kast en band ook gematteerd.

Heb deze klok 2e hands op de kop getikt via het Duitse Uhrforum.

Ik wil bij deze nog een veer in de reet van Michael Happé steken. Klokje had nog garantie en ik vond dat de chrono secondewijzer en de lunette inleg niet goed uitgelijnd waren.
Ik kan daar niet tegen als dat allemaal niet goed staat.
Contact opgenomen met Michael en die was meer dan bereid dit op te lossen. Ondanks dat hij het druk had met de voorbereidingen voor Baselworld loste hij het probleem onder garantie zeer snel op en had ik mijn Squadron binnen een week weer thuis met een perfect uitgelijnde inleg en chrono secondewijzer.

Chapeau voor Michael Happé van Gavox!

Hier een paar snelle “pols-schoten” van mijn Ipad.

[URL=http://s6.photobucket.com/user/TheMaestro58/media/Gavox%20Squadron/IMG_0032_zps6bdb1ela.jpg.html][/URL]

[URL=http://s6.photobucket.com/user/TheMaestro58/media/Gavox%20Squadron/IMG_0031_zpskmp5ay93.jpg.html][/URL]

2 likes

Echt een mooi ding, dit is #79

Belgische piloten ?!

Nee, even serieus, ik vind het een mooie chrono :+1:
En lekker quartz, we like that! :airplane:

2 likes

Beetje Breguet type XXI

1 like

En dat is een prachtige klok.

Mijn beste,

Leuk hoor!!
Veel plezier met deze eigenzinnige klok!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink: