NA: De GRAIL watch: Grand Seiko SBGA461

Heel mooi ding :+1: Gefeliciteerd

1 like

De titanium SBGA231 is inderdaad sinds kort in mijn bezit.

@SpringDrive gefeliciteerd met de aanschaf, je hebt er met 20,5 inderdaad wel de pols voor :slight_smile:

Ik had net zo als jij al langer dat ik zin had in dit model, en had eerder ook eens de stalen versie gepast, maar ik vond dat toen ‘teveel horloge’ om mijn pols. De titanium versie draagt voor mij echter prima. Groot, maar niet te groot, en met het juiste gewicht. Dat is ook maar net wat je fijn vindt.

En er zijn wat subtiele verschilllen tussen generatie 1, 2 en 3, waardoor mij generatie 2 het meeste aanspreekt. Generatie 3 heeft alle minuten dots op de bezel, terwijl 1 en 2 grote minuten cijfers hebben zonder dots. En generatie 3 heeft een lume dot bij de 3, waar 1 en 2 dat niet hebben. Waarschijnlijk hebben ze beide gedaan om te voldoen aan nieuwe ISO standaards. Bij andere modellen zie je ze de datum naar half vijf verplaatsen etc, maar dat hebben ze hier gelukkig niet gedaan.

Het verschil tussen generatie 1 en 2 is SEIKO vs alleen GS op de wijzerplaat. Normaliter houd ik van SEIKO op plaat, maar bij deze had ik een voorkeur voor GS. Op deze kleine puntjes na zijn generaties 1, 2 en 3 identieke horloges, en vormen ze een al langlopende en unieke modellijn in de Grand Seiko lijn.

ps: generatie x: staal / titanium
generatie 1: SBGA029 / SBGA031
generatie 2: SBGA229 / SBGA231
generatie 3: SBGA461 / SBGA463

2 likes

Prachtig horloge, veel plezier er mee!

1 like

Heerlijk! En altijd extra bijzonder om je Grail nieuw te kopen. Dat geeft toch een extra speciaal gevoel. Dit model is wat mij betreft echt een iconische GS. Veel plezier gewenst. :ok_hand:

Ps ik kan mijn nieuwsgierigheid niet onderdrukken. Heb je de Ti versie nog overwogen en zo ja waarom heb je uiteindelijk voor de stalen versie gekozen?

1 like

Ja, daar ben ik nu heel erg blij om.

Ik heb hem om gehad, maar ik ben niet zo’n fan van Ti.
Heb altijd het gevoel dat het “plakkerig” is.
Daarnaast houd ik ervan om het horloge “te voelen” om mijn pols.

1 like

:rofl:…was nog vroeg!

1 like

Prachtig Horloge en leuk verhaal erbij.

1 like

mooi horloge , geniet ervan.

1 like

Hi Spring Drive,
Ik heb net hetzelfde horloge besteld in Japan Ippo,
ben heeeeel benieuwd, heb je voor mij aub ook wat douane tips?

1 like

Prachtig horloge, gefeliciteerd!

Gefeliciteerd! Wat bedoel je met douane tips?
Ik kreeg een mail vam DHL een dag na bestelling om alle invoerkosten te betalen. Een paae dagen werd deze geleverd. Meestal handelt DHL, FedEx of UPS alles voor je af.

1 like

Ik dacht te zien dat je nog wat tips had en dat je
die in een PB kon toelichten, vandaar.
Ik kreeg keurig bericht van de seller dat het horloge
pas vanaf 5 april beschikbaar is.

1 like