NA de Grand Seiko Asakage

Weer eens een mooie Grand Seiko kunnen scoren: de Asakage. een European Edition van het de handopwind serie SBGW. Eerder had ik al een SBGW231, met de witte wijzerplaat, maar dat was het niet helemaal.

Google is je vriend natuurlijk, maar de Asakage is een verwijzing naar het ochtendlicht zoals dat kan schijnen door een rijstpapieren scherm in een kamer. Okay, ik neem dat direct aan. Natuurlijk is dat een scherm van hand geschept papier van de vroeg geoogste takken van de emporiale keizersboom, vast wel.

Het resultaat is een zilveren gebogen wijzerplaat met een subtiel linnen textuur, zoals bij veel GS’en niet met een telefoon te fotograferen, ik heb daar een mannetje voor:

Voor het overige veel van de GS-goodies: de gepolijste indexen en wijzers, de Zatasu polijst werkzaamheden aan de kast, de fabuleuze afwerking

Natuurlijk ook de SBGW eigenschappen: handopwinder met 3 dagen powerreserve, de see through caseback met het mooie afgewerkte uurwerk. let op het subtiele GS logo in het glas, de teksten op de glasrand-dingens zijn nagenoeg niet zichtbaar.

Prettige maat ook, met 37,3 mm een echter dresser en een maat die ik en mijn pols prima kunnen hebben

en dan meteen het enige minpunt van deze European Edition, de standaardband is mweh, een sjieke croco was beter geweest, maar een glimmende kalfs lederen band? dat kan beter, dus eerst maar een rustige suede erop gezet :point_up:

en voor de SBGW puristen: ook deze heeft de stijl-eigen lijmbubbels onder het glas! :grinning:

128 likes

Prachtig! Veel draagplezier toegewenst!

2 likes

zo zie ik het ook :+1:
draag hem met plezier

1 like

Mijn beste,

Chapeau.:+1:
Proficiat met deze beroemde schoonheid!!
Geniet er met volle teugen van!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Schitterend horloge! Gefeliciteerd en veel plezier ermee.

1 like

Wat is die enorm mooi! Verbluffend mooi zicht op het uurwerk! :star_struck:
Proficiat! :+1:

1 like

Prachtig! Mooie vondst, mooie beeldspraak over het ontstaan van de dial. En goede fotografie van het mannetje. Veel plezier met deze GS!

1 like

Verschrikkelijk… Wat mooi!!!

Veel draagplezier, maar dat moet wel lukken!

1 like

Vreselijk. Ik zou 'm direct wegdoen, voor weinig. :slight_smile:

Mooi hoor, gefeliciteerd. En inderdaad die Suede band staat 'm goed. :+1: Ik hoop dat je hier meer plezier van krijgt dan van de SBGW231.

Grappig hoe die bij mij juist wel beklijft en zelfs is uitgegroeid tot veruit m’n favoriete horloge.

2 likes

Gefeliciteerd.
Super mooi horloge! Geniet ervan.

1 like

Heel mooi. Gefeliciteerd.

1 like

Prachtige aanwinst, heerlijke plaat.
Geniet ervan :grinning:

1 like

Schitterend mooi horloge, gefeliciteerd man

1 like

Echt heel mooi. Deze kleur/dial is top!
Gefeliciteerd met je aanwinst :smiley:

1 like

Hele mooie :star_struck: Gefeliciteerd met je NA. Ga je hem ook als dresser dragen? Veel plezier in elk geval met deze Asakage

1 like

Mooi man deze Asakage :ok_hand: Proficiat !

1 like

Prachtig horloges en schitterende foto’s die het eer aan doen. Gefeliciteerd.

1 like

Mooi :ok_hand: Goed gezien die suede band
Het bedrukken van de zichtbodem begrijp ik nooit

1 like

Prachtig horloge! Geniet ervan

1 like

Prachtig, van harte :+1:

1 like