Weer eens een mooie Grand Seiko kunnen scoren: de Asakage. een European Edition van het de handopwind serie SBGW. Eerder had ik al een SBGW231, met de witte wijzerplaat, maar dat was het niet helemaal.
Google is je vriend natuurlijk, maar de Asakage is een verwijzing naar het ochtendlicht zoals dat kan schijnen door een rijstpapieren scherm in een kamer. Okay, ik neem dat direct aan. Natuurlijk is dat een scherm van hand geschept papier van de vroeg geoogste takken van de emporiale keizersboom, vast wel.
Het resultaat is een zilveren gebogen wijzerplaat met een subtiel linnen textuur, zoals bij veel GS’en niet met een telefoon te fotograferen, ik heb daar een mannetje voor:
Natuurlijk ook de SBGW eigenschappen: handopwinder met 3 dagen powerreserve, de see through caseback met het mooie afgewerkte uurwerk. let op het subtiele GS logo in het glas, de teksten op de glasrand-dingens zijn nagenoeg niet zichtbaar.
en dan meteen het enige minpunt van deze European Edition, de standaardband is mweh, een sjieke croco was beter geweest, maar een glimmende kalfs lederen band? dat kan beter, dus eerst maar een rustige suede erop gezet