NA: De iconische Seiko SSC813P1 "Seitona" is binnen!

Gisteren kwam de pakketbezorger eindelijk langs met mijn nieuwste aanwinst: de Seiko Prospex Speedtimer SSC813P1.

Ik zocht al een tijdje naar een strakke panda-chronograaf. In de winkel heb ik nog getwijfeld over de opvolger, de SSC961. Die ‘off-white’ wijzerplaat deed het echter net niet voor mij. De scherpe, helderwitte plaat van deze originele 813 bleef trekken.

Wat mij meteen opvalt in het echt:

• De subtiele, rijke textuur op de witte wijzerplaat.
  • De diepte in de donkere zonnecel-subdials bij daglicht. Die opvallend genoeg niet de zonnecel strepen heeft waar iedereen over heeft geklaagd.

Het horloge voelt ontzettend solide aan. Hij vormt een prachtig contrast naast mijn Seiko 5 en de Swatch x Omega Earthphase. Deze gaat voorlopig de pols niet meer af!

33 likes

Echt een heerlijk horloge! Bandensletje ook, koop er een paar leuke bij en je hebt easy 5 horloges :slight_smile:

Enjoy!

Gefeliciteerd😀

Gefeliciteerd. Geniet ervan :hugs:

Cool horloge, heb er ook wel eens naar gekeken

Gefeliciteerd met uw nieuwe aanwinst.
Is inderdaad een prachtig horloge.
vind vind hem mooi op een rally strap.
Zelf draag ik hem op deze.

3 likes

Mooi. Veel plezier ermee.

Heel mooi. Gefeliciteerd

Tof!! Thanks voor de inspiratie

dat neem ik graag aan,
draag hem met plezier

:ok_hand:

Mooie aanwinst…:smiling_face_with_three_hearts:

Mijn beste,

Gefeliciteerd met deze rijk getalenteerde Seiko.
Ziet er magnifiek uit.
Ik wens je er een formidabele tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Heerlijk horloge en inderdaad, deze kan eigenlijk iedere bandkleur hebben. Ik heb een iets andere uitvoering, geniet er van!

1 like

Gefeliciteerd met deze aankoop! Hier sinds een maand ook trotse bezitter van de SSC813. Ik had ook een 911 gepast, maar twijfelde daarover. Uiteindelijk toch de 813 geworden, die ik zelf op een Jubilee-band draag.

2 likes

Gefeliciteerd met je nieuwe Seiko :+1:t2:

Veel draagplezier.

Ik heb nog geen enkele keer een horloge gedragen met Jubilee. Ben ook wel geïnteresseerd om het eens te proberen. Waar heb jij de band gekocht?

1 like

Bij mij zit er ook geregeld een jubilee op, draagt net wat anders (comfortabeler?) en geeft het horloge een volledig andere uitstraling, vind ik

In de EU kun je terecht bij Braxen, zitten in Frankrijk

Dit zijn de bekendere shops (Strapcode en Uncle Seiko)

Dit is een BOR, ook mooi