Aangemoedigd door diverse forumleden om nieuwe horloges toch vooral te posten kom ik hierbij tegemoet aan dat verzoek. Ik zal vanaf dit moment proberen mijn nieuwe aanwinsten met jullie delen.
Hierbij dus met terugwerkende kracht de horloges vanaf mijn aanmelden op dit forum eind vorig jaar:
De Minase M3 ‘Fratello’
Eenmalige uitgave gebaseerd op een JDM model van Minase gecombineerd met stijlelementen van andere Minase modellen. Het gaat te ver om die hele achtergrond hier op te sommen maar het sprak mij in ieder geval heel erg aan. De kastvorm, indexen en natuurlijk die prachtige paarse wijzerplaat. Dit horloge behoort inmiddels tot mijn favorieten. Zoals aangegeven vind ik het moeilijk de schoonheid te vangen op foto’s. De twee laatste foto’s laten enigszins zien wat het licht doet op die wijzerplaat. Dat in combinatie met die indexen en wijzers…
De Seiko Pressage SSA451J1
Je loopt door de stad en ziet dit horloge met 30% korting in de etalage staan. Dat op zichzelf mag niet de aanleiding zijn, maar dit specifieke model stond al een tijdje in mijn ‘keuze mapje’ op mijn telefoon. Mijn vrouw spoort me dan alleen maar aan, dus dat helpt niet echt.
Afijn, ook deze heeft mij aangenaam verrast. De indexen spelen heel mooi met het licht, de wijzerplaat is een diep groen dat ik gewoon niet kan vangen op de foto’s. Ik heb er in dit geval maar een ‘professionele foto’ aan toegevoegd om een idee te krijgen. Er gebeurt van alles op de wijzerplaat zonder dat het te druk wordt. Ook deze behoort inmiddels tot mijn favorieten. Maar ook hier, net zoals de Minase, is het in het echt veel mooier dan op de plaatjes.
De Citizen Attesa BU0060-17W
Tsja, je zit op de bank, zoekend naar triple calendars en dan komt deze ineens voorbij. Niet wat ik zocht natuurlijk, maar desalniettemin werd ik wel gevangen door de in mijn ogen originele interpretatie van wat in de meeste gevallen klassieke ontwerpen zijn. Dag, datum, maand en maanstand in een hedendaags ontwerp. Dit bleek een JDM model die via een Spaanse handelaar kon worden aangeschaft. Gewoon leuk. Zit een beetje tussen de collectie Casio’s en mechanische horloges in.
Er zit nog wat in de pijplijn dus wordt zeker nog vervolgd. Ik zou wat dat betreft de collectie eens opnieuw onder de loep moeten nemen… er moet wellicht toch ook maar iets het nest gaan verlaten. Tot een volgende keer!