NA: De internationale Horlogetrip van Han en Willem.

Deze mooie hobby heeft me al vele leuke dingen gebracht. Ik heb vele mooie horloges mogen passen en mogen bezitten. Daar naast heb ik ook veel toffe mensen leren kennen die die zelfde Hobby delen. Ik durf zelfs te stellen dat ik er een paar goede vrienden aan over heb gehouden.
Na een aantal stapavonden met enkele van deze mede liefhebbers van bier drinken en daar bij graag mooie horloges aan doen is het afgelopen dagen tot een, voor mij, geheel nieuwe ervaring gekomen.

Enkele maanden geleden ben ik via Han zijn strotvloed aan foto’s van geel gouden horloges geënthousiasmeerd geraakt om er ook een aan te schaffen. Ik heb toen een mooie 1803 gekocht waar er elders hier op het forum een NA topic van te vinden is.
Ik was snel verliefd geworden op het lekkere, flashy gepolijste goud op de pols. Echter heb ik ondervonden dat ik niks met vintage heb. Ik vond het horloge erg mooi, maar de holle centerlinks van de president band, de (te) veel rek op de band en het niet hebben een quickset functie voor de datum en de dag functie maakte het voor mij onmogelijk om volop te kunnen genieten van dit horloge. Hierop heb ik het horloge verkocht en ben ik actief op zoek gegaan naar een 6 digit daydate met de referentie 118238.
Dit was in mijn ogen het perfecte gouden horloge. Een band met allemaal volle schakels en een dikkere volledig goud gevulde kast wat je erg goed merkt in het gewicht van het horloge. Daarnaast heeft deze referentie vanaf 2004 de nieuwe rolex sluiting gekregen met de fliplock (een springveer). Ook het missen van quickset was hier mee opgelost omdat deze referentie double quickset heeft.
Ik wist dus duidelijk wat ik wilde, nu nog vinden waar!

Enkele berichten verstuurd naar de handelaren die we hier op HF allemaal kennen en naar andere leden die eventueel wat tegen zouden kunnen komen. Daarnaast elke dag Chrono24 bekijken en ook marktplaats in de gaten houden.
Echter kwam er maar niets voorbij wat voldeed aan mijn eisen.

Tot ik op het strand op Malaga samen met mijn vriendinnetje en nog eens op chrono24 aan het speuren was. DAAR WAS HIJ!!! een prachtige full set 118238, full set uit 2007, in perfecte staat. Dat houdt in: 0 rek op de band en enkele minieme gebruikerskrasjes op de gepolijste delen wat doen vermoeden dat er nog nooit gepolijst was.
Echter was het wel in Rome :laughing:
Na kort contact met de verkoper nummers uitgewisseld waarop een filmpje van het horloge zou worden gestuurd. Het filmpje maakte me eigenlijk alleen maar enthousiaster.

Na even onderhandelen met de verkoper tot een nette prijs gekomen. Toen kreeg ik het na overleg met wat horloge vrienden toch wat warm bij het idee zo’n kostbaar horloge op te laten sturen met alle risico’s van dien.

gekscherend vroeg ik in een groepsapp wie er zin had mee naar Rome te gaan om hem op te halen. De reactie van Han was eigenlijk meteen: ‘Als je het laatste weekend van November gaat ben ik er bij’.
Dit paste ook precies in mijn agenda. Na app contact met de verkoper was dit ook mogelijk, mits aanbetaald werd om mijn oprechte intentie kenbaar te maken.

Toen begon het lange wachten.

Afgelopen zondag was het zo ver en vlogen Han en ik samen naar de hoofdstad van Italie om een gouden horloge op te halen :sunglasses:

Han was al vaker in Rome geweest dus fungeerde dit weekend als gids. Ideaal!

De eerste avond stond in het teken van het bezichtigen van een deel van Rome en het nuttigen van enkele biertjes in een Roomse Karaoke bar waar we bij toeval terecht kwamen. Klaarblijkelijk kennen ze in Rome geen normale glazen bier dus werd het al snel erg gezellig!


De dag eindigde netjes om 03:00 in een pizzeria.

De volgende dag stond in het teken van Rome goed bekijken en natuurlijk het ophalen van de Daydate. Dit laastste was echter pas om 15;30 dus we hadden genoeg tijd om alles te zien en enkele keren ergens een bord pasta of pizza wel te duwen :stuck_out_tongue:

toen we onze lunch op hadden (met naast ons een nazi SM roman lezende opa)


was het dan eindelijk tijd om richting de Juwelier te gaan. Ik werd oprecht zenuwachtig omdat het dan eindelijk zo ver was!!

We werden ontvangen door een gigantisch vriendelijke, doch stereotype gladde Italiaan genaamd Giorgio met wie ik ook het app contact had gehad.
Ze waren net open dus hij moest het horloge nog even uit de kluis halen. Na 2 minuten kwam hij terug en DAAR WAS HIJ DAN!!!


Ik was op slag verliefd!!! zelfs vintage liefhebber Han was even stil. De staat is echt uitmuntend. Band kaarsrecht, Bezel zo scherp als een mes en geheel geserviced!

Even gekeken of alles goed zat en toen de deal rond gemaakt.

Dus waarde horloge vrienden en vriendinnen: Ik ben de trotse eigenaar van een prachtige gouden rolex!! :heart: Hier nog wat foto’s gemaakt door han omdat ik hier echt heel slecht in ben:


de rest van de dag eigenlijk op een roze wolk doorgebracht. Om de paar minuten kijken op mijn pols omdat het horloge echt heel erg tof is.

Om dit mooie weekend zijn we nog 2 keer na elkaar uit eten geweest omdat we na onze 1e maaltijd eigenlijk nog wel zin hadden in lekker eten. Tevens: Liever te dik in de kist dan een goei bordje pasta gemist! :laughing:

Vandaag vlogen we weer terug en nu zit ik zo trots als een pauw hier op de bank te proberen een leuk NA topic te schrijven. Echter word ik de hele tijd afgeleid wordt wanneer de fluted bezel wat licht te pakken krijgt. :smiley:

Al met al een prachtig horloge er bij in de collectie met minstens zo’n mooie ervaring met een goede vriend die ik door onze mooie hobby heb mogen ontmoeten.

@HanDavinci bedankt voor het prachtige weekend!!

Om het goed te maken voor mijn erg lange bericht zet ik hier onder nog enkele foto’s van mooie horloges die we hebben gezien. :kissing:

Mooie tudor LHD opzn kop :smiley: een horloge ter waarde van een leuk appartement.

271 likes

Heuuull vet, Willem. Bij je volgende ga ik ook mee. :+1:

3 likes

Leuke tripje zo! Hele gave Day-Date, proficiat!

2 likes

Precies wat Wouter zegt.
Als onze kids het tzt dan nog toelaten :joy:

Maar damn son, dit is eindbaas materiaal zeker als die zwarte dial en engelandse dagaanduiding er in zit :heart_eyes:

5 likes

Prachtige aanwinst en leuk beschreven trip. Geniet ervan.:+1:

1 like

Nu wil ik er ook één!

Erg gaaf horloge. Veel plezier ermee.

1 like

Leuk om te lezen. En het reisgezelschap was ook erg @Handig!

2 likes

Gaaf!! En leuk om hem op te halen… hoort ook wel bij onze mooie hobby :sunglasses:

1 like

Prachtig horloge met een heel mooi verhaal zo!

1 like

Cheers Willem, geniet ervan :+1:

1 like

Super leuk verhaal!
Rolex, humor, vriendschap, cultuur, happy end… het leest als een roman. Gefeliciteerd.

Heel blij te lezen dat mijn stripje niet uit kwam!

3 likes

Trips to remember! Ben zelf niet echt vd Day-Dates maar deze is wel …king strak zeg Willem!

December kan niet meer stuk denk ik zo.

1 like

Dat hoop ik niet, hij is geweldig zo.

@willemC: Mooi NA-topic, leuk om te lezen en echt een superhorloge. Gefeliciteerd!

2 likes

Jazekers. Deze dial is leuk maar vanaf het begin was dit het doel:

De plaat is enkele weekjes binnen!

18 likes

Heb je misschien het ISBN van die roman? Een vriend wil dat weten.

12 likes

Gelukkig, de huidige wijzerplaat doet het voor mij niet.

1 like

Ik vind hier dingen van baas :joy:.

Haha ik vond het ook geweldig. Voor mijn volgende horloge wil ik zo’n ervaring!

En alleen voor die karaokebar met halve liters vlieg ik al zo terug. :beers:

13 likes

Gaaf verhaal… mooie klok(houd m zoals hij is!!!) Die Italiaanse dagaanduiding geeft t zelfs nog iets extra fancy’s.

5 likes

Ik zou een blauwe dial zoeken. Met sunburst.

Mooi ding!

2 likes

Gaaf verhaal, gave trip :muscle:

1 like