Op vakantie 2 weken geleden heb ik de vraag gesteld aan mijn (toenmalige) vriendin, en inmiddels verloofde. Dit is een geweldige vakantie geweest waar ik aan het einde van de laatste dag een speedmaster kon kopen voor een mooie prijs. Extra leuk natuurlijk was dat het horloge gekocht werd in de vakantie waarin wij verloofd waren. Een herinnering om nooit te vergeten gekoppeld aan een prachtig horloge. Hier de NA van dat horloge: NA: Op vakantie een goed aanbod..... Speedmaster
Mijn vriendin zat tijdens de vakantie (roadtrip) veelvuldig naar haar vinger te kijken en hoe het zonlicht speelde met haar ring en de stenen. Daar weten wij als horloge liefhebbers natuurlijk alles vanaf wanneer wij naar onze pols kijken
Om naar deze nieuwe NA toe te werken, ik zoek al een aantal maanden naar een mooie vintage Omega met een lichte plaat en een vergulde or gouden kast. Krap 1 week na de vakantie zag ik een prachtige constellation op marktplaats. Waarbij mijn verloofde zei dat ik deze van haar kreeg als mijn verloving / verjaardag cadeau.
Dit liet ik mijn geen 2x zeggen en heb hierop snel een bericht gestuurd en wat geprobeerd te onderhandelen. Diezelfde avond zijn wij in de auto gestapt voor een ritje van een uur om te kijken. In persoon was het horloge precies zoals omschreven, in top conditie, scherpe randen, geen gekke plekken op de wijzerplaat, en naar mijn inziens originele staat/onderdelen. Bijna NOS. Perfect om de 3 piece collectie te voltooien waar ik al jaren naar uit kijk.
Wat ik zo mooi aan deze uitvoering vond was de wijzerplaat, in daglicht wit, in de avond of onder warmer licht bijna licht geel. Verder nog een opgelegd omega logo, naam en ster van constellation. Hij is niet massief goud maar beslagen (is dit de juiste term?). Dat laatste hielp met de prijs, met behoud van uitstraling natuurlijk.
Hierbij wat foto’s van mijn eerste vintage en ook even een macro foto van het omega logo in het plexi.