NA: De mooiste Eberhard die er is

Al een tijdje was ik op zoek naar deze Eberhard, in mijn ogen de mooiste…nou misschien op de Eberhard Mareoscope na, de Aviograf. Op zich is dit model nog niet zo oud en misschien volgens de regels hier in deze rubriek nog geen vintage. Eberhard is een merk wat ik vooral in Italië tegenkom, geen idee waarom eigenlijk. Laatst op vakantie in Italië toen ik een vintage shop ben binnengestapt en vroeg wat deze moest kosten vroeg de man zonder blikken of blozen 4000 Euro voor deze uitvoering. Ook beweerde hij dat de list prijs 5500 Euro was, dus het was een koopje :scream: :confounded:

Deze Eberhard & Co. Aviograf is een chronograaf uit de jaren negentig en heeft een Lemania 1873 cal. handopwinder. Dit uurwerk is door veel merken gebruikt zo ook in de Omega Speedmaster. De Aviograf is in diverse uitvoeringen te vinden zwart / wit en combinaties daarvan. De uitvoering zoals ik die nu heb vind ik eigenlijk wel de mooiste. Ondanks dat het dus een jaren 90 horloge is, heeft het wel een vintage uitstraling. Met 40mm is dit een mooie diameter voor me.

Even een paar quick and dirty shots met mijn telefoon, maar eigenlijk verdient het horloge beter.

47 likes

Prachtig! De eigenaar van Eberhard woont in Traversetolo in Italie. Wellicht dat je het merk daarom veel tegenkomt :sunglasses:

Hier past eigenlijk beter een effen manchet bij.

5 likes

Inderdaad prachtig!

:grinning:
Klopt, maar ik wilde de aanwinst direct met jullie delen. Geen tijd voor een ander shirt…

2 likes

Maar hoe vind je het horloge ?

Wow, nice, heerlijk klassieke panda! Enjoy!

Heel fraai. Zelf ben ik ook op zoek naar iets in die stijl, maar dan met maantje. Weet nog niet wat.

Wonderschoon! :ok_hand: Van harte met deze beauty.

Prachtig. Een heerlijk merk, Eberhard. Mijn eerste liefde was een 8 jours.

Wat mooi!!! Gefeliciteerd met de aanwinst!

Erg mooie panda😍
Gefeliciteerd met deze schitterende aanwinst!

Fraaie aanwinst, en een Eberhard heeft niet iedereen, dat geeft ook een speciaal gevoel, denk ik :+1:

Fantastisch horloge :+1:
Mooie pushers ook. Enjoy!

Ik hoop niet dat je er 4k voor betaald hebt?

erg mooi inderdaad, mijn wishlist wordt steeds langer…

Nee, zeker niet.

Ja, mooi! Er staat al een hele tijd een Mareoscope te koop op TZ-UK, maar daarop is helaas iemand te enthousiast aan het polijsten geweest.

Mijn beste,

Proficiat met deze magnifieke, niet alledaagse aanwinst!!
Ik wens je er een aangename tijd mee. :watch:

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!! :first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Mooie aanwinst!