NA: "de nieuwe" Seiko GMT "Batman" SSK003 🔹

Mooie aanwinst. Geniet er van :+1:

1 like

Daarom word ik ook zo moe van de horloge journalistiek. Het is de kerk van de grote luxe merken, ze doen collectief steeds weer aan geschiedenisvervalsing door elk horloge met een bezel aan Rolex te koppelen en steeds maar op die fictieve quartz crisis te hameren…

Laatst nog zat er weer eentje te zeveren dat de Rolex GMT met Pepsi bezel altijd het bekendste reishorloge ter wereld is geweest terwijl zeven jaar geleden niemand die Rolex GMTs wilde. Je kocht een Polar voor minder dan 3000 ballen.

Lang, lang voordat ik met de hobby begon wist ik niet wat een Speedy of een GMT master was, maar wist ik wel dat een Breitling Navitimer voor de piloot of reiziger was, en dat normale mensen die niet konden betalen. En da’s nog even los van het feit dat het glycine was die de GMT bezel en de 24 uur wijzer uit heeft gebracht vooraleer Rolex het deed.

Ik observeer dat journalisten de blik laten vertroebelen door wat ze dagelijks van marketing krijgen, en door hun eigen commerciële belangen.

Evengoed: mooie 5KX GMT. ik wil er ook één. :+1::+1::+1:

5 likes

In dat geval, speciaal voor jou wat ochtendplaatjes uit de tuin…

17 likes

Ik vind ze echt super vet! Geniet er van!

Ben voor mijzelf alleen een beetje bang voor de 42mm doorsnede bij 14mm dik. Eerst maar eens een keertje ergens eentje vasthouden dus… :thinking:

1 like

Heel tof horloge! Als hij wat slankere afmetingen had zou ik 'm ook doen :slight_smile:

1 like

Hoe is de uitlijning?

1 like

Das geen GMT.

Dit klopt gewoon. Tegenwoordig Apple watch denk ik maat who cares

2 likes

Van harte met deze aanwinst. Geniet er van. En alvast een fijne vakantie toegewenst.

1 like

Helemaal top!

1 like

Wat een gave GMT!! Veel draagplezier gewenst, wat een knaller😎

1 like

Mooie Seiko, veel draagplezier toegewenst met de NA. :ok_hand:

1 like

Lummel. Nu wil ik er nog meer één. :rofl::rofl::rofl:

1 like

Oh jazeker wel. :blush: Geen GMT Master II, maar wel zeker een GMT. True, zelfs. En de leukste Rolex.

1 like

Gmt min.

Zwarte dial voor mij maar zeker een sympathiek model.

1 like

Ik zou ze gewoon alle drie nemen :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Super gaaf!!! Gefeliciteerd. Hoe is de kwaliteit van de stalen band?

1 like

:arrow_down: Prima!

2 likes

Die moet je nog eens uitleggen. Uurwerk is gewoon een true GMT, dus kun je twee tijdzones bijhouden. Of wil je ook nog een draaibare lunette?

Neuh, ik heb net die zwarte Superman en oranje Club Campus gekocht, dus iets blauws mag nog een keer, maar oranje en zwart zijn klaar.

1 like

Lijkt me niet zo moeilijk.

:point_up:

Tis t skere broertje van… en de GMT wil iedereen hebben. Explorer 2 kwam er lange tijd bekaaid vanaf.

Ook nu nog zie je dat de explorer 2 grijs veel minder kost dan de GMT.

1 like

Evengoed: Als je mij vijftien jaar geleden vroeg wat een reishorloge was had ik je in eerste instantie raar aangekeken omdat m’n Citizen Promaster altijd de goede tijd had, maar na enig nadenken had ik je nog steeds verteld dat dat een Breitling was met zo’n lineaal.

Het oorspronkelijke punt was immers dat de liefhebberij de kijk op de werkelijkheid vertroebelt, dus vraag ik me af of de GMT Master II onder niet-hobbyisten überhaupt wel zo bekend is.

Als liefhebber van de OG GMT, de Airman Purist, durf ik ook nog te stellen dat twee tijdszones ruim voldoende moeten zijn. Je hebt dus hetzij een draaibare GMT bezel, hetzij een GMT wijzer, hetzij een GMT subdial, maar geen combinatie van twee of zelfs alle drie nodig. :slight_smile:

Toch wil ik zo’n 5KX, en geen Glycine of Rolex.

2 likes