Met trots stel ik mijn nieuwe aanwinst aan jullie voor… de nieuwste Frogman van G-Shock!
Deze maand heb ik twee dikke duikers gekocht. De Omega Ploprof, de moderne variant in een “oud” stalen jasje en de nifty Bleutooth connected en ISO gecertificeerde duiker van G-Shock de Frogman.
Why? Omdat het kan en ik ze beiden ontzettend gaaf vindt… niet moeilijker als dat! Gebruik je ze waarvoor ze bedoeld zijn… nee! Gewoon gave horloges die in roulatie gedragen gaan worden in mijn dagelijks leven
Wat een beetje een domper was was het standaard G-Shock blikje waarin de Frogman geleverd is… voor € 749,00 hadden ze daar wel iets meer werk van mogen maken in mijn beleving. Maar goed; het gaat om het horloge!
Het eerste wat me opviel is dat de Frogman best zwaar was voor een G-Shock. Na een weeg momentje blijkt hij 119 gram te wegen en de Rangeman 92 gram. Gelet op de 266 gram van de Ploprof nog steeds een lichtgewicht
Ik heb helaas geen ervaring met het oude model Frogman!
Ook een leuke feature op dit horloge is de tweede tijdszone. Niet zoals op mijn Explorer || met behulp van de bezel maar een tweede analoge aanduiding. Het instellen hiervan is een fluitje van een cent met behulp van de G-Shock connected app. Met behulp van die app kun je vele instellingen doen op het horloge en je duik logs zien en beheren. Ook kun je er iets makkelijks met getijde tijden doen / instellen. Leuk voor als je aan zee of zo woont of er echt mee gaat duiken
Al met al voelt het als een zeer degelijk horloge! Zo ook de geschroefde kroon.
Aangezien we plaatjes leuk vinden op het forum… enjoy…
En als er eens iemand in de buurt van Breda is met een oud model Frogman… PB me gerust dan kunnen we eens kupke koffie doen Laat de likes maar komen… want ik zou het leuk vinden als een topic met een “goedkoper’ horloge eens door de 100
gaat