NA: De nieuwste G-Shock Frogman 🐸

Met trots stel ik mijn nieuwe aanwinst aan jullie voor… de nieuwste Frogman van G-Shock!

Deze maand heb ik twee dikke duikers gekocht. De Omega Ploprof, de moderne variant in een “oud” stalen jasje en de nifty Bleutooth connected en ISO gecertificeerde duiker van G-Shock de Frogman.

Why? Omdat het kan en ik ze beiden ontzettend gaaf vindt… niet moeilijker als dat! Gebruik je ze waarvoor ze bedoeld zijn… nee! Gewoon gave horloges die in roulatie gedragen gaan worden in mijn dagelijks leven :sweat_smile:

Wat een beetje een domper was was het standaard G-Shock blikje waarin de Frogman geleverd is… voor € 749,00 hadden ze daar wel iets meer werk van mogen maken in mijn beleving. Maar goed; het gaat om het horloge!

Het eerste wat me opviel is dat de Frogman best zwaar was voor een G-Shock. Na een weeg momentje blijkt hij 119 gram te wegen en de Rangeman 92 gram. Gelet op de 266 gram van de Ploprof nog steeds een lichtgewicht :see_no_evil:

Ik heb helaas geen ervaring met het oude model Frogman!

Ook een leuke feature op dit horloge is de tweede tijdszone. Niet zoals op mijn Explorer || met behulp van de bezel maar een tweede analoge aanduiding. Het instellen hiervan is een fluitje van een cent met behulp van de G-Shock connected app. Met behulp van die app kun je vele instellingen doen op het horloge en je duik logs zien en beheren. Ook kun je er iets makkelijks met getijde tijden doen / instellen. Leuk voor als je aan zee of zo woont of er echt mee gaat duiken :sweat_smile:

Al met al voelt het als een zeer degelijk horloge! Zo ook de geschroefde kroon.

Aangezien we plaatjes leuk vinden op het forum… enjoy…

En als er eens iemand in de buurt van Breda is met een oud model Frogman… PB me gerust dan kunnen we eens kupke koffie doen :sunglasses: Laat de likes maar komen… want ik zou het leuk vinden als een topic met een “goedkoper’ horloge eens door de 100 :heart: gaat :stuck_out_tongue_winking_eye:

62 likes

Wat een kneiter !!
Heel mooi :+1::+1:

1 like

Heel gaaf duo!

1 like

Mooi hoor en bedankt voor de vele fraaie foto’s.

1 like

Saffierglas in de Casio?

1 like

Ik citeer van de site “ Sapphire crystal” :sunglasses:

Mooie foto’s, stoere klok.

1 like

Heel heel gaaf :heart_eyes:

Houd het zelf nog even bij mijn vorige Froggie. maar ik wil nog wel altijd weer een analoge G Shock hebben.

Veel draagpleazier !
En groeten van z’n oudere broer !

:grin::wink:

3 likes

Proficiat met de nieuwe aanwinst.:smile:
Frogman altijd goed.
Veel plezier ermee.
Als je eens een weekendje Valkenburg wil doen laat je maar wat weten kun je het oude model eens bekijken.:custard::cake:

2 likes

Gefeliciteerd met de aanwinst (en). Veel draagplezier!

1 like

Wat een beest van een klok! :ok_hand: Ben heel benieuwd om het eens te ervaren hoe het is om een G-SHOCK Frogman Analog om de pols te hebben. Wat je idd al zegt, duiken ga je niet doen,waarschijnlijk een duik in de badkuip :see_no_evil:.

Even zonder gekheid zit er ook een dieptemeter op? Die heb ik nog niet kunnen vinden…geniet van jou prachtige exemplaar en tot snel vriend!:facepunch::grin:

1 like

Dieptemeter :thinking: Goeie vraag :sweat_smile:

1 like

Gefeliciteerd! Tja wel 2 totaal verschillende horloges!

1 like

Mooi maar helaas hebben ze de screwdown caseback losgelaten ;-(.

1 like

Gewoon even een nieuwsgierige vraag; Waarom is dat specifiek jammer?

Frogman was een van de weinige met screwback. Van origine had de eerste G-Shock ook een metalen screwback. Is het beter? Weet ik niet maar een volledig metalen G-Shock heeft (ex buitenkant) heeft mijn voorkeur;-).

Heb een drietal Frogman’s gehad. Zelfs metalen case is niet opgewassen tegen flippertitus ;-(.

2 likes

Gefeliciteerd, mooie aankoop. Veel draagplezier.

1 like

Gaaf. Veel draagplezier met dit beest.

1 like

Helaas geen echte kikkers gezien vandaag :sweat_smile:

3 likes

Mooi ding man. Heerlijk rubuust horloge :star_struck:

Ooit hier op het forum naast een gw-200z-1 gegrepen (te lang getwijfeld :sleepy:) daar baal ik nog van. Mocht iemand deze nog hebben liggen… PB mij dan maar.

Terug OT: Heel veel plezier met deze nieuwe aanwinst. Ik ben benieuwd naar een wrist shot!

1 like