NA: de nieuwste Timex Q 1978 Reissue

Ik had hem één keer op de insta van @Watch2Morrow gezien en was meteen verliefd.

Op de Timex, niet op Metin.

Timex is natuurlijk best lekker bezig met de reissues, waarvan je er meerdere op dit forum voorbij ziet komen. Dit is de nieuwste telg: de 1978 reissue. Met heerlijke vintage vibes.

Daarom als sfeermuziek ook ‘new vintage’:

Hij is 37mm, maar lijkt groter door de vorm van de case. Op mijn 16,5 cm pols kan het (net) maar minder ruim als ik me bij 37mm voorstelde.

De dial is heel nice. Het lijkt linnen, of moet daarop lijken, maar het is een zilveren wijzerplaat met verticale lijnen die erin gegraveerd lijken met een ietwat oneven effect. Het is geen tapestry maar doet dus denken aan linnen. Erg goed gelukt en erg moeilijk om er recht aan te doen op de foto’s, omdat met elke lichtinval het er anders uit ziet.

Heerlijk hoog bol acryl / plexi glaasje

50m waterdicht, en leuk (en praktisch) dat er achterop een ‘coin slot batt hatch’ zit. Het woord zegt het al: met een muntje opendraaien, oude batterij eruit, nieuwe erin.

Het zwarte bandje dat erbij zit is meh, dus meteen erafgequickreleased en eerst een blauwe, daarna een bruine croco erop gezet en met @slls contact opgenomen zodat deze bandenkoning een mooie donkergroene voor me kon maken. Eerst op de bruine Hirsch croco:

Dan op de groene SLLS band, prachtig!



En nog even omdat het een rode zondag is:

In de pocket!

Bedankt voor het kijken!

110 likes

En dan te bedenken dat mijn afmetingen, looks en bollingen twee keer zo knap zijn :sweat_smile:

Gefeliciteerd met je aanwinst man :v:

6 likes

Echt een leuk ding. Alweer een hit van Timex.

1 like

Heel tof, hoewel ik die van Metin net ietsje gaver vind. :+1:

3 likes

Leuke aanwinst, veel plezier ermee! :+1:

1 like

:+1: Gefeliciteerd !

1 like

Tof ding toch :sunglasses:

@Proenski gifje voor jou.

13 likes

Timex. Maken toch echt fijne dingen. Ik heb zelf een Marlin re-issue, ook heel leuk. Bedrijf bestaat blijkbaar al 165 jaar, dus iets zullen ze er wel van kennen :+1:

2 likes

Echt mooi gedaan. Prachtige kast, wijzerplaat en glas.

1 like

Gaaf! Vooral in combinatie met die groene slls band.

1 like

Mijn beste,

Chapeau!!
Wat een indrukwekkende stilistische verschijning!!
Betoverende “vintage vibes”!! Goed hoor!!
Ik wens je er dan ook een sprankelende tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

3 likes

Jaman maar die hadden ze al aan Metin verkocht.

4 likes

Fraai horloge, goede combinatie zo met die band ook. Wat is de lug-to-lug? Hij lijkt ondanks zijn bescheiden 37mm groot te dragen.

1 like

Mooi hoor, en die groene band maakt hem helemaal af!

1 like

Tof ding, mag ik vragen waar je deze hebt aangeschaft?

Veel draagplezier :grinning:

1 like

:nauseated_face:

Prachtig! Zeker op de groene band😍

1 like

Dat vind ik echt een lomp ding.

Edit: ik bedoel @Watch2Morrow, niet de Timex. Die vind ik wel tof!

7 likes

Gefeliciteerd! Leuk! Ben gek op retro en deze is erg goed gelukt!

1 like

En een vintage look?

Of belangrijker nog:
En een extra toegankelijke hatch van achteren voor easy acces, het enige dat je nodig hebt is een muntje?

Hmm zou je op moeten zoeken of ik zou het even moeten meten, heb ik niet bij de hand. Maar inderdaad valt hij groter dan je zou denken.

Timex.eu :+1:t2:

:joy:

Thnx! Mooi werk van Slls. De combinatie met groen heb ik hier vandaan, erg mooie band maar duur:

8 likes