NA: de oudere broer, the original

Gefeliciteerd

1 like

Stel ik op prijs. Mooi hip-hop covertje van de Hombres’ Let it out.

The Barnacle. Fantastisch verhaal, leuke re-issue. Hoe is de algehele beleving van kwaliteit? Ik hoor dat de bezel licht aanvoelt, maar of dat niet is omdat ie gewoon licht is is de vraag.

Comfortabel als wat, neem ik aan?

Terecht. Klassiekertjes, en die vintage Barnacle is de bom. Super cool. Maar ook de Citizen 62MAS (ben ik de enige die vind dat de kast een ereschuld aan Seiko heeft?) mag er zeker zijn. Ik vind ze allemaal cool.

Heel gaaf, gefeliciteerd

1 like

Gefeliciteerd met je NA Mark. Heerlijk trio zo. Geniet ervan :+1:t2:

1 like

Proficiat met de nieuwe aanwinsten :ok_hand: Dank ook voor je introductie ervan ,mooi !

1 like

Een prachtige NA en ze staan je goed, ik hoop dat je er veel plezier van mag hebben!

1 like

En ik maar denken dat ze zo origineel waren :face_with_raised_eyebrow: leuk weetje!

De titanium bezel voelt licht, want: titanium.
Het horloge is dusdanig comfortabel dat ik er mee zou kunnen gaan slapen, je voelt bijna niet dat je iets draagt. Nu draag ik vaak en graag duikers dus ben gewend aan wat gewicht rond de pols, in dat opzicht is de Citizen reissue natuurlijk vederlicht.
Op mij maakt het horloge een kwalitatief goede indruk, bezel, hoewel licht, geeft goede actie en een goede “klik”
De band is, anders dan de standaard stugge Promaster banden, soepel, draagt fijn, trekt weinig stof aan en plakt niet, misschien wat lang, zelfs voor mijn polsen.

Bedankt, nu kan ik dat niet meer on-zien, maar je hebt een punt, absoluut!

1 like

Mooie aanwinst, gefeliciteerd, echt een heel gaaf drietal!

1 like

Nou … Echt? Seiko heeft het standaard skindiver model. Wel misschien ietsje zelfde indices maar dat is het dan ook qua vergelijk.

Lees hier eens verder heren.

@Fate_Amenable_To_Change :pray:

1 like

Dit model heeft trouwens geen bezel click.

De NB6021 wel, maar is niet te licht. Als je de beide horloges naast elkaar legt zie je dat er erg goed is gekeken naar het origineel.

Als de urenwijzer helemaal gelumed zou zijn moet ik 2x kijken of het een oude of een nieuwe is. Ik draag bijna enkel de “nieuwe” echt een juweel qua draag gemak. Alle “foutjes” neem ik voor lief. Echt een fijn ding.

3 likes

Mooi hoor. Gave set zo!

1 like

Wat een prachtige NA en een nog mooiere set!

1 like

Tja. De Blancpain Fifty Fathoms was er ook eerder dan de sub, maar toch is het niet de referentie. Leuk duikertje, die vintage Citizen, maar als je 100 mensen op het forum die kast laat zien roept de helft er van dat het net een SPB is, en de andere helft dat het op een 62MAS lijkt.

Overigens een leuk artikel. Het zegt ons dat die duikers uit het begin van de jaren zestig komen, release date onbekend, en dat Citizen in 1959 het eerste Japanse waterdichte horloge uit zou hebben gebracht.

Dat zal dan een close call zijn met de Seiko Chronos Sea Horse uit 1959:

Het is een interessant stuk geschiedenis. Ik vind die Citizen skin duiker uit de jaren zestig ook erg tof. Ik zit nog te wachten op een dergelijke re-release, en misschien ook wel een heruitgave van de Seiko Silver Wave.

4 likes

Lekker trio zo! Geniet er van!

1 like

Gaaf om te zien! Mooi man die ‘oude’ duikers!

1 like