NA: de oudere broer, the original

Feest in huize Gup dinsdag want de NA kwam binnen. Niet zomaar een NA, hier was ik al heel lang naar op zoek!

Muziekje voor de sfeer en passend bij mijn gevoel bij deze nieuwe aanwinst:

Al sinds ik lid ben van dit forum heb ik een bovengemiddelde interesse voor Citizen duikhorloges, inmiddels al een aantal in de box, zowel nieuw als vintage, maar die ene, die moest nog komen, dat zou de ultieme grote broer zijn voor die andere, die nieuwe….

In september van dit jaar ontving ik, na lang wachten, een seintje van de dealer dat mijn Citizen Promaster NB6021-17 E titanium horloge op te halen was.

Het horloge was een hommage (but in a good way) aan de legendarische Citizen Challenge Diver, waarven een exemplaar in 1983 op een Australisch strand aanspoelde, vol met zeepokken, na een lange periode onder water te hebben doorgebracht, het uurwerk liep nog….
Meer daarover vind je hier:

Hoe mooi zou het zijn om zo’n authentieke, vintage Challenge Diver te hebben naast die nieuwe release!

Ondertussen via het Forum ook al deze Promaster NY0125-83 E opgepikt.

Ook geweldig mooi in mijn optiek en duidelijk geïnspireerd door de legendarische Challenge Diver maar veel minder gehyped dan de nieuwe NB6021-17 E titanium serie.

Dinsdag was het dan eindelijk zover, na een fantastisch mooi gebaar van Forumlid @seethestars die, na enkele maanden geleden contact te hebben gehad, het horloge toen uit de verkoop haalde om het zelf te gaan dragen, mij nu berichtte dat het horloge voor mij kon zijn als ik nog interesse had!

Deal was snel gesloten en het horloge nog sneller verstuurd in een bomproof verpakking, hulde!

Nu dan, oud en nieuw naast elkaar, wat een pracht, ik ben zo blij met deze set, niet normaal!

(en ja…ze lijken op elkaar, maar ik draag ze lekker allemaal :stuck_out_tongue_winking_eye:)

Foto’s!

93 likes

Mooi hoor!
Leuk om de drie modellen zo bij elkaar te zien.
Zelf blijf ik dit toch ook een smakelijk model vinden!
Heel erg veel plezier er mee en mooie uitbreiding van je collectie Mark :grin: :+1:

3 likes

Thanks Max! :+1:

1 like

Gup,

Ik vind het oprecht hele mooie horloges (ondanks dat ik persoonlijk niks met mercedes handjes heb), helemaal zo alle drie bij elkaar.

Geniet er van!

2 likes

Zeer mooi trio, geniet er van!:watch:

1 like

Mooi setje, top!!

1 like

Gave set, zo! Congrats!

1 like

Nice!
Ik denk dat ik die vintage het mooiste vind.

1 like

Mooi trio! Zie ik het nou verkeerd of zit er een plexiglas op de oude versie? (Moet namelijk echt glas zijn)

1 like

Prachtig gefeliciteerd!

1 like

Ik ook :wink:
Dank je wel!

Proficiat, mooi

1 like

Geen idee, volgens de verkoper zit het glaasje er scheef in en er verschijnt af en toe wat condens, verdwijnt ook weer snel. Als ik erop tik klinkt het als glas…of is dat heel dom? :innocent:

Wat een prachtige set zo, heel veel draagplezier gewenst :hugs:

1 like

Gaaf! Kan die passie wel waarderen.

1 like

Nee hoor. Plexiglas voelt warmer aan en heeft vaak afgeronde randen . Glas voelt kouder aan, scherpe rand.

Prachtig drietal👌
Mooie aanwinst, geniet van de Citizens. :+1:

1 like

Blijven leuk die Citizen duikers .
Veel plezier ermee :+1:

1 like

Gefeliciteerd met de mooie NA. Veel plezier ermee.

1 like

Mooie set geniet ervan!

1 like