NA: De Prince weer op zijn troon gezet.

Hoi allemaal,

Ik ben niet zo van de NA topic’s maar deze leek me wel leuk om met jullie te delen.

Een aantal jaar geleden had ik een prachtige 74000 Tudor prince Date gekocht met een linnen dail. Na anderhalf jaar van te hebben genoten,moest deze, zoals dat gaat in deze hobby plaats maken voor wat anders.

Toch was de Tudor nooit helemaal uit het hoofd gegaan, en wou eigenlijk nog wel een keer de versie met de fluted bezel proberen. Begin februari verscheen er een Tudor Prince 74034 in het blauwe deel met een fluted bezel,:heart_eyes: maar twijfel… 34mm is wel weer even schakelen als je momenteel alleen 38 tot 43mm in de kist hebt liggen… en tevens moest aan dit exemplaar wel e.e.a. gebeuren om hem te krijgen zoals ik hem graag wou hebben.

Toch kreeg ik de Tudor niet uit mijn hoofd, en de trekker toch maar overgehaald, gelijk werd er een plan van aanpak gemaakt met de dingen die moesten gebeuren.

• servicebeurt
  • nieuw saffier met loepje( omdat dat origineel is)
  • extra schakel omdat hij mij waarschijnlijk niet helemaal ging passen.
  • kast licht op poetsen
  • band opnieuw opmaken

Bij ontvangst van het horloge een paar dagen genoten van het horloge voordat hij op pad ging voor een service beurt. De band moest blijven want daar wilde ik zelf mee aan de gang. Dit was toch iets lastiger dan gedacht:

Nadat de band los was alles in de ultrasoon reiniger gedaan en heeft daar mooi wat baantjes getrokken.
Toen over op het bestellen van de materialen.
Via wat navraag hier op het forum het juiste glaasje gevonden en bij de heren van :sheep: :lemon: een extra schakel bij besteld.

Toen het uurwerk weg was voor service heb ik de band onderhanden genomen. Origineel is het middenstuk van de band gepolijst en de randen gebrushed. Dit wou ik graag ook weer terug brengen, ook wel zo handig dat hij dan matched met de extra bestelde link :sweat_smile:

Na bericht van @vouwfietser dat de service van het uurwerk gereed was kon de wederopbouw beginnen.

Een kleine tegenslag met het plaatsen van het nieuwe glaasje werd door de gouden tip hier op het forum al snel opgelost!

Toen kon alles vrij snel in elkaar bouwen en was het tijd om te genieten.

En zeg nou zelf, die 34mm kan toch prima op een 17,5cm pols ! :sunglasses:

Bedankt voor het lezen !
Groeten Gary1988

180 likes

Gefeliciteerd Gary. Prachtig resultaat. Mooie Tudor als NA

1 like

Mooi verhaal en die is er piekfijn uitgekomen zeg!

Prachtige aanwinst, geniet ervan!

1 like

Staat je goed. Mooi gedaan met die band ook. Veel draagplezier!

2 likes

Mooi verhaal en prachtig werk! Veel draagplezier :ok_hand:

1 like

Leuk om je verhaal zo te lezen. Dat je er van mag genieten!

1 like

Prachtig!

1 like

Gefeliciteerd met je NA! Geniet ervan.

1 like

Leuk om te lezen! Veel draagplezier :wink:

1 like

Gedver :grimacing:

Maar nu weer helemaal als nieuw :heart_eyes:
Veel plezier ermee :+1:

1 like

Absoluut! En het heeft voldoende presence van zichzelf. Nice! :+1:

1 like

Mooi horloge, ziet er weer gelikt uit

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd!!
Een voortreffelijke Tudor in de juiste maat,
voor een langdurige pols tijd.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Prachtig! Bedankt voor het delen. :+1:t3:

1 like

Heel leuk verhaal om te lezen! En het resultaat mag er echt wel wezen, proficiat!

1 like

Veel plezier met je prachige NA :sparkles:
Die band heb je ook mooi gekregen!

Ik had in het begin ook wat twijfels m.b.t een kleiner formaat (van 39mm naar 36mm) maar eenmaal je het gewoon bent draagt het fantastisch :+1:t2:

1 like

Die band heb je mooi gedaan zeg! Geniet van je nieuwe aanwinst :grin:

1 like

Wat een goede keuze en wat een prachtig resultaat.
Gefeliciteerd!

1 like

Ziet er top uit

1 like

Fantastisch resultaat! Staat je erg goed!

1 like