NA: de ‘Red Special’ met een vleugje magie van SATruman

Als liefhebber van Queen alsook het gitaarspel van Brian May kan dit horloge, met de ‘Red Special’ op de wijzerplaat, niet ontbreken in mijn bescheiden collectie.

Mocht je interesse hebben in hoe Brian May aan zijn gitaar de ‘Red Special’ is gekomen klik dan op de link hieronder.

Het horloge wordt geleverd met de speciale flight case box, een miniatuur replica van de speciaal gebouwde flight case, waarin Brian’s gitaar de wereld rondreist.

In de box zit een speciale herdenkingsmunt, gebaseerd op de sixpenny munt die Brian sinds jaar en dag als plectrum gebruikt.

Een mededeling voor de oplettende lezer van HF. Ik heb nog nooit een nato strap omgedaan, dit is de eerste en tevens de laatste keer :confounded::confounded:.

De nato strap moet de gitaarband van Brian voorstellen :roll_eyes:, ik heb voor een andere optie gekozen. De Strapcode Bandoleer is geïnspireerd op een kogelgordel (in militaire kleding). Ik vind het wel zeer geslaagd als gitaarband voor de Red Special.

Qua uiterlijk vind ik de band echt tof en stoer. Het taperen van 22mm naar 18mm geeft de band een massief doch een elegante uitstraling.

Wat een prachtige combinatie :ok_hand:

Dank voor het lezen, tot slot :point_down:

89 likes

Wat een heerlijk horloge en queen is echt een fantastische band!

1 like

Mooi! Vooral de afwerking van het rood op de plaat vind ik gaaf.

1 like

Zelf een enorme Queen fan en Brian hoort tot mijn favoriete top 3 van het gitaristengilde. Alex Lifeson en Eddie van Halen completeren de top 3. Leuk misschien om te weten is dat Brian niet met een plectrum speelt maar met een sixpence muntstuk. Daarbij gebruikt hij dunnere snaren dan gebruikelijk (008). Ook leuk is de Deacy amp. Een knutselwerkje van bassist John Deacon die op een 9V batterij werkt. Op de eerste 2 albums van Queen creëerde hij die orkestrale gitaar sounds mee.

OT, prachtige horloge!

4 likes

Thanks :point_down:

Mooie wijzerplaat! Veel plezier ermee :facepunch:t2:

1 like

Had ik even niet gezien, het horloge leidde af…:smile:

Proficiat, mooie Seiko :+1:

1 like

:joy::+1::+1:

Wat een wilde band. Heel gaaf.

1 like

Wat een gaaf bandje zeg, wauw.

Het horloge vind ik ook super tof! Heel mooi.

Queen, ow ja helemaal mijn ding!

1 like

Hmm. Gedurfd. Gek ding. Veel draagplezier ervan!

1 like

Heel mooi en een erg gave band zeg!:heart_eyes::+1:

1 like

Die band!!! :heart_eyes:

1 like

Het is een tijdloze band

Maar die Strapcode is geweldig :joy::joy::ok_hand:

3 likes

Helemaal top. Ik kon deze May uitvoering krijgen maar heb hem laten lopen omdat ik drie 5’jes van de nieuwe serie heb liggen… en als ik hem nu zo zie in je NA topic: spijt dat ik er niet voor ben gegaan :grimacing:! Zeker met die speciale band erop is ‘ie helemaal af. Well done, fraaie en gedurfde keus.
Geniet er met volle teugen van!

1 like

Prachtig!

1 like

Hey wat leuk dat jij er eentje gekocht hebt :ok_hand:t4:
Apart ding, weer eens wat anders maar tegelijk ook gewoon een vertrouwde Seiko duiker.

1 like

@SAT ruman wat een mooie en speciale aanwinst! Je hebt naast de Rolexen, ook al een flinke collectie heel toffe Seiko’s :ok_hand:.

En zoals al eerder gezegd, die band staat hem heel goed! Zo had hij uitgebracht moeten worden.

1 like

Heel cool. Band die je erop hebt gezet staat er echt goed bij. Veel plezier ervan!

1 like