Het leven kan soms raar lopen. Zo een jaartje geleden kwam bij mij t idee opborrelen om iets voor mijn 50e verjaardag aan te schaffen.
Op n zeker moment kwam ik in Rotterdam toevallig langs juwelier van Willigen, dus hup naar binnen. Ik ken hen vanwege n eerder aangeschafte Omega.
Diverse Omega’s en IWC’s gepast, en uiteindelijk viel mijn oog op n Planet Ocean 43.5 op rubber in titanium. Bijzonder horloge, lekker licht en best wel een visueel statement.
Thuisgekomen ook nog de ti band erbij besteld, om t plaatje compleet te maken. Wat bleek, met al 2 horloges met stalen/ti band in de kist kwam de Omega niet echt meer aan de beurt om te dragen.
Dus ‘spijt’.
Lang zitten denken over wat nou de verstandige keuze (lees: de financieel minst schadelijke keuze) zou zijn. En wat voor horloge het dan wel moest worden….
Lezen, graven, denken, discussies in huize Pablo (schat, wat vind jij hiervan…), enfin we kennen dit allemaal wel.
Uiteindelijk waren er n aantal op de shortlist:
Zenith 386 el primero manufacture
IWC chronograph blue
JLC Mut Moon blue

Uiteindelijk de stoute schoenen aan, en saampjes met mn wederhelft op weg naar SC in Rotterdam. Planet Ocean mee als mogelijk inruilobject, en we zouden wel zien.
Zenith hadden ze daar niet (jammer), jlc viel me iets tegen, prachtige techniek maar de dial was n beetje tam qua uitstraling. Ik miste een beetje ‘schwung’. Wat me wel weer erg positief verraste was de iWC. Mooie plaat, en zelfs de afgesneden 12 en 6 stoorden me niet meer. Helaas was er bij SC op dat moment niemand die iets zinnigs kon zeggen over een inruilprijs voor de PO. Anders hadden ze die dag toch echt wel n deal kunnen maken.
Op dat moment had ik de Cellini wel n keer in n etalage en op t www gezien, maar het sloot absoluut niet aan bij t overige gamma van Rolex.
Andere merken in deze prijsklasse zoals jlc worden hoger aangeslagen. En dan komen merken als Lange ook langzaam in beeld (hoewel die nog 10k en meer extra kosten voor bijv de Saxonia outer date)
Op n zeker moment heeft Ramon van @Crownguard contact met mij opgenomen aan de hand van mijn reactie bij het ‘wat zouje willen dragen vandaag’ topic. Hij had de Cellini op voorraad, in ‘ onder de radar’ witgoud met blauwe plaat.
Gisteren dus goedgeluimd naar Eindhoven getogen, met een 50/50 gevoel van ‘zal ie t zijn’. Na prettige ontvangst en prima koffie kwam ie boven tafel….
De deal was vlot gedaan, en als n zeer blije man weer naar huis terug.
Bij deze de plaatjes bij t praatje: