NA: de SRPE29K1, ofwel de Urban Safari baby tuna

Ineens had ik weer de kriebels, er moest iets nieuws komen. Normaal ben ik van de ‘gewone’ duikers, maar ik was plots naar chrono’s aan het kijken (met dank aan de MoonSwatch-hype) en daarna zelfs naar ana-chrono Arnies, dus ik was redelijk de weg kwijt.

De Urban/Street Safari SRPE29 EN SRPE31 (de marine-grijze variant van deze) bleven hangen: metalen shroud, subtiel formaat, goeie wijzerset, dus toen ik deze bij Olfert afgeprijsd zag staan meteen maar toegehapt.

Meteen om de pols gedaan, inderdaad een heel subtiel formaat (ik droeg net een Samurai), toffe kleur, van zowel de kast als de wijzerplaat; zandkleur had ik nog niet eerder gehad.
Zo maar ‘s kijken wat ie doet op een zwarte flat vent.

En zelfs de doos is matching!

En waar ik al bang voor was: nu wil ik die grijze al helemaal…! :sweat_smile:

33 likes

Hé, die heb ik net ook omgedaan! :smile:

Maareh, leuke kleur deze NA! Zie je niet vaak. En een Tuna-achtige is sowieso leuk! Congrats!
Overigens ziet deze er idd niet heel erg groot uit. Of heb jij enorme polsen? Hoe groot is deze?

1 like

Leuk ding. Ik smacht al een tijdje naar de blauwe, en vind ook het kleine solar-zusje van deze reeks cool!

1 like

Is toch wel 43 mm breed, maar omdat de lug to lug slechts 44 mm is (Samurai 48 mm), oogt ie veel kleiner op m’n 19 cm pols. De kleinere wijzerplaat schijnt ook mee te werken aan dat optisch verkleinende effect. Ik zal 'm zo ook 's naast een SPB143 leggen, kijken hoe dat vergelijkt.

1 like

Kun je 'm even naast de Sammy leggen? Wel benieuwd.

Onder handbereik nog >

Edit, als ik toch werk aan het ontwijken ben:

1 like

Gave kleurstelling zeg. Past bij een hoop kleding van me :smile:
Veel plezier @Royce!

1 like

Heel cool! :grinning:

1 like

Thx!:slightly_smiling_face: Ja, die is toch wel 'n slagje groter.
En ach, werken is so overrated! Af en toe even lekker wat tijd voor jezelf nemen en genieten!:beers:

2 likes

Lekker hoor…:+1:

1 like

Die is wel leuk Roy! Valt kleiner uit dan ik had gedacht!

1 like

Heel mooi! Veel plezier ervan en groetjes van zijn neef!

2 likes

Zijn GROTE neef… :smile: :wink:
Ik sluit niet uit dat zoiets ook ‘n keer…

1 like

Ja, wonderlijk voor 43,2 mm wel.
Er gebeurt verder wel genoeg om ‘m toch aanwezig te laten zijn.

1 like

Flat vent, MM300-rubber, ISOfrane, zwarte en khaki CNS ribbed nato’s: het kan allemaal! Op zwart wordt ie mooi ‘duister’. Bewijs in de vorm van foto’s volgt met beter (dag)licht…
Heeft de echte tuna dat ook?

Leuk, proficiat

1 like

Nu ben ik niet echt een lume-aholic, maar toch maar eentje voor de vorm :wink:

NA: iets met schapen over een dam… :sweat_smile: