Heerlijk verhaal om te lezen. Not my cup of tea, maar gelukkig heb jij eindelijk jou ideale smart watch gevonden. Gefeliciteerd en veel plezier ermee. Lelijk is zo’n ding zeker
Kerel, hoe groot wil je het hebben haha. Foto van de doos misgelopen?
En ik zou het ook een andere naam gegeven hebben, maarja, tis niet anders. Ik heb er schik mee. Daar get het om toch?
Fijne dag
Hehe, wa un ding!
De badass smartwatch, ik vind het wel wat!
ik ben wel nieuwsgierig of je het horloge ook echt voor sporten gaat gebruiken, zo ja, voor welke sporten? Mijn ervaring met horloges voor sporten is dat ze eigenlijk zo klein mogelijk moeten zijn, gewicht is een dingetje bv en ook batterijduur.
Zelf zit ik vol in Garmin qua digitale dingen, alles sluit op elkaar aan en werkt goed forerunner 245, edge 530 en een inreach mini.
Heb je ook ervaring met Garmin?
Hi, dank voor je vragen. Ja ik gebruik hem vooral met wandelen met de hond. Vooral snachts wanneer iedereen op 1 oor ligt, dan is het rijk voor ons haha. Maar ook fietsen buiten, hometrainer binnen. Krachttraining, al is het eigenlijk meer om mijn hartslag te peilen en de tussen pauzes in de gaten te houden.
Deze horloge is maar 66 gram. En vergeleken met de horloges die ik draag weegt dit ding dus niks lol. En batterij, ja die is uitermate prima.
En nee, geen ervaring met Garmin (wel ooit eens een navigatieding gehad in de begin tijden), maar ik weet dat Garmin bekend staat om zijn kwaliteit. Daarom vond ik de vergelijkings video’s op YT rete interessant, want daarin komt de T-Rex 2 dus heel goed uit de bus ook al wint de Garmin op een paar extra punten welke de T-Rex 2 niet heeft, maar voor mij niet relevant zijn. En natuurlijk het prijs verschil.
ja snap ik! vind de vergelijking met de fenix 7 niet helemaal fair, dat is echt top of the line van Garmin terwijl je realistischer vergelijkingsmateriaal hebt, de 245 werkt voor mij nog goed, maar als ik nu een nieuwe zou halen ga ik eerder kijken naar de forerunner 255 en de instinct 2 (solar), wel wat duurder, maar de helft van een fenix 7 en je hebt de meeste functies, behalve de echte maps, breadcrumb heb je dan wel, doe ik het nu ook mee met trailrunnen
de standaard instinct 2 heeft een batterij van 3 weken in SmartWatch mode, als je het solar model hebt meer dan dat, heb je er weinig omkijken naar
ja en uiteraard zou ik die dan willen, want leuke feature. Maar ik heb dus gelezen dat solar niet echt heel veel doet qua extra opladen. Het is rete handig als je dus in een jungle zit en echt geen access hebt tot een stopcontact en in nood dus de solar kan gebruiken voor wat extra procentjes. Maar dat het volwaardig de accu kan opladen, daar moest je geloof ik 2 dagen voor uittrekken.
En ja, ik ben geen hardcore bergbeklimmer, junglebewoner of marathon loper. Ik vind het fijn om inzicht te krijgen in mijn fysieke gesteldheid vooral nu ik in een traject zit welke mijn fysieke gesteldheid aardig in de war zou kunnen stoppen. En dan vind ik de T-Rex doen wat ik graag zou willen.
En ja, Garmin heeft idd maps, maar de T-Rex krijgt rond 25 juli een OTA update waarin deze feature ook verwerkt zou zijn. En wat breadcrumbs zijn, al sla je me dood haha.
Maar goed, de T-Rex doet wat het moet doen voor mij en wat je niet hebt hoef je ook niet te missen.
Allereerst gefeliciteerd met je NA. Al die info die je krijgt met behulp van een smartwatch vind ik handig en soms ook nuttig.
Maar ik zou zo’n ding liever niet aan mijn pols willen dragen. Liever een horloge aan de pols (ik draag nu rechts een horloge en links een Fitbit versa)
Een tweede punt is dat je zo vaak moet laden. Deze gaat kennelijk langer mee, dus dat is een grote plus.
Samenvattend zou ik een apparaatje willen dat je onzichtbaar kunt dragen, dat loopt op een accu die je slechts af en toe moet opladen en waarvan je de info gewoon kunt uitlezen met een app.
Sorry voor de zijsprong. Geniet ervan.
Ik vind een standby tijd van 3 weken toch ook wel vallen onder af en toe opladen, toch? En dat is met deze horloge zeker te halen, want als je OSD uit zet, de brightness op 0 zet en de instellingen van de sensoren/monitoren op minder frequent zet (ik heb deze op elke minuut staan, maar je kan hem dus ook om de 10 minuten, of half uur of etc. etc.zetten). En de automatische activiteiten herkenning op manual zet waardoor deze niet te pas en te onpas een GPS verbinding met 2 verschillende netwerken op zet dan kom je dus makkelijk op 24 dagen uit volgens de fabrikant.
En alles kan je aflezen via de app. En ik draag rechts ook een horloge en links nu dus de T-Rex. Jij dus de Fitbit haha. Allemaal om het even.
Maar bedankt voor je felicitatie en voor je oprechte mening. Sommige reacties zijn gewoon niet echt aardig waarbij ik soms het gevoel krijg dat men het er om doet om zoveel mogelijk onaardig over te willen komen. En daar krijg je op dit forum ook de ruimte voor (weinig mods) en daar heb ik me ook wel bij neergelegd. Soms is het ook wel humor, maar wanneer je dus zelf een topic opent en men daarin dat gaat doen dan vergaat de humor vrij snel.
Vandaar mijn waardering voor je oprechte mening. Fijne dag
Drie weken is geweldig! Maar deze T-rex zou voor mij veel te groot zijn. Ik zoek eigenlijk iets wat ik achter mijn oor zou kunnen dragen. Nu bedenk ik ineens: meer functies op mijn hoortoestellen!
Van onaardige reacties hier moet je je niks aantrekken. Gewoon negeren. Sommige mensen vinden ‘plaagstootjes’ uitdelen gewoon leuk.
Gefeliciteerd met je nieuwe polscomputer. Heeft deze ook een barometer/hoogtemeter?
Leuke bijdrage, dank je wel!
Ik hou wel gadgets en teveel informatie, ben ook wel een beetje een nerd wat dat betreft. Heb ook de Apple Watch al 2x geprobeerd (ik zit volledig in de Apple bubbel, dus tja … ) en zit nu te denken aan de derde poging. Ik vind de vierkante vorm wel oké, daar stoor ik me dus niet aan. Waar ik me wel aan stoor is het feit dat ik na een week dragen bij al dit soort polscomputers afhaak. Eigenlijk vind ik het gewoon onzin al die gezondheidsdingetjes. Ook geen zin er telkens zenuwachtig van te worden. Stel je bent aan het hardlopen en je hartslagmeter geeft ineens 0 aan! Moet je dan dood neervallen ofzo? Verwarrend …
Veel draagplezier!
Dank voor de link. Interessante optie.
Confirmed en ook een kompas.
Ik vindt het leuk om te lezen dat jij er blij mee bent.
En dat blijft het belangrijkste. Geniet van je aanwinst.
Waar gaan ze deze keer heen?
Cool ding wel en eindelijk een fatsoenlijke accuduur!
Naar China. En is dat erg? Ik weet het niet. Wat kunnen ze doen dan? Ik zie Rutte niet 123 met Jinping bellen om te vragen waar Roly dit keer weer uit hangt. Denk dat Jinping dan roept: Ow, nu ben ik wel goed ineens? Fuckie Yoe.
Dat bedoel ik. Rutte belt ook niet met de ceo’s van of Samsung……
Zaken voor jezelf houden is sowieso een illusie anno nu.
Tenzij je een Nokia 3310 gebruikt en sms’jes wist
Kijk maar uit wat je zegt daar. Maar uiteraard, veel illusies heb ik niet hoor. Maar ik voel me best prettig dat ik een device heb die geen direct lijntje heeft met een US based bedrijf. En ja, Samsung is geen US based company, maar Zuid-Korea heult meer met de US dan China. Dus een pot nat.
En nogmaals, ik heb echt geen illusies hoor. Maar de watch is prima te gebruiken zonder een telefoon. je krijgt dan alleen geen notificaties meer. Is ook heerlijk haha