NA; De terugkeer van de koning

Wat een leuk verhaal om te lezen zeg, ik snap precies wat je bedoeld. Vorig jaar is mijn vader ook mee geweest mijn Grail (Omega Ploprof Ti ) op te halen, dat was zon fijne ervaring, had het niet willen missen!

Wat een schitterende wijzerplaat heeft deze King Seiko, wens je heel veel draagplezier met deze topper!
Jij bent klaar voor de zomer :sunglasses:

1 like

Prachtig horloge en een schitterend verhaal!

1 like

Gefeliciteerd!! Prachtig die reactie van je vader :heartbeat:. En nu genieten :+1:

2 likes

Heerlijk verhaal en wat een plaatje is dit toch😍

Een goede vriend van me heeft dit horloge ook gekocht en in werkelijkheid vind ik hem nog mooier dan op de plaatjes. Ben stiekem stikjaloers…

Hij worstelt helaas alleen wel wat met de band. Schakel eruit is te strak, schakel erin is eigenlijk net te los. Past hij bij jou wel mooi?

1 like

Schitterend en herkenbaar verhaal. Proficiat met je aankoop. Een lot uit de loterij.
Geniet ervan. Ben jaloers.

1 like

Hij is prachtig, ik kwijl al een tijdje over de KS en sluit niet dat die hier ook een keer komt. Mooi ook dat je dit samen met je vader hebt kunnen doen.

1 like

Die plaat is echt prachtig! :heart_eyes:
Moet zeggen dat ik deze stalen band ook heel gaaf vindt.
Gefeliciteerd met de aanwinst!

1 like

Hartstikke bedankt iedereen. Het word nu nog elke minuut gevierd. Man, wat is dit ding lekker.

Tuurlijk. kikkoumon 亀甲文, ook bekkougata 鼈甲形 genoemd. Een geometrisch patroon bestaande uit zeshoekige eenheden die lijken op de vorm en het patroon van een schildpad. Het patroon werd vaak gebruikt voor hofkleding en later voor de kimono en bepantsering van krijgers. Het verscheen ook op objecten van boeddhistische kunst, lakwerk en metaalwerk.

In dit geval, is het patroon gekozen als link met King Seiko, daar de lijn begon in een gebied, bekend vanwege de vorm, welke lijkt op een schildpad. Tevens staat de regio bekend door de absurd vele schildpadden.
Een historische knipoog naar de start van King Seiko dus. Erg tof.

Past werkelijk perfect. Maar het is idd een band zonder fijnafstelling, dus het zal te maken hebben met hoeveel je hierom heeft. Iedereen heeft een andere mate van ‘prikkeltolerantie’ betreffende een te strakke of losse band.
Bij mij is voornamelijk de positionering van de clasp geweldig! Dit maakt ik nooit mee, gezien mijn smalle postuur. De clasp zit altijd scheef.

Dit is misschien nog wel het mooiste van alles en draagt zeker bij en hoe mooi ik dit uurwerk vind.

16 likes

Owja, de timegrapher;

Wijzerplaat naar boven; +5
Kroon beneden; -2
Wijzerplaat beneden; +8
Kroon boven -1

Standaard lage Seiko amplitude van zon 220 gemiddeld. Dus dat is mooi binnen specs. Ben er zeker van dat ik deze binnen een paar jaar chronometer afgeregeld krijg. Het uurwerk heeft een etachron regelsysteem, dus waarschijnlijk hebben die kleine positionele verschillen hebben te maken met ‘niet zo perfecte’ de sluiting van de regelsleutel.

Of, de smering is niet ideaal gezien als hij op de dekstenen ligt, hij wel lekker vergelijkbaar loopt. Easy Fix. Maar uiteraard niet voor nu. Ben blij met deze resultaten.

2 likes

Kijk zie, nu heb je mijn aandacht al helemaal.

4 likes

Prachtig horloge, die band en kast zijn echt geweldig. Die bruin gekleurde wijzerplaat zou ik ook gekozen hebben.:+1::ok_hand:

2 likes

Wauw, wauw, wauw :drooling_face:
Fantastisch mooi.
Bij mij knaagt ie ook al een tijdje…

1 like

Seiko is King (van de wijzerplaten). Prachtige KS, geniet ervan!

1 like

Maar ook echt! Je krijgt het alleen lastig op de foto. In het echt, is dit echt ongekend imo. Zelfs voor Seiko. Bizar

1 like

Heel mooi van harte gefeliciteerd, alleen het uurwerk kan me niet bekoren doet goedkoop aan.

1 like

Tja, zie de timegrapher resultaten. Als je kijkt naar swatch groep, zit hun werkpaardje ook in horloges van 2k. Het is maar net hoe je het bekijkt denk ik zo.

Als horlogemaker dacht ik dit ook echt. Maar ze hebben me verbaasd… misschien is dit een gelukstreffer? Echter lees ik op verschillende fora dat de nieuwe kings allemaal erg lekker lopen, dus ik vermoed dat ze een betere quality control, smering en regulering hebben dan lagere segment horloges met de 6r.

1 like

Ik zou op z’n minst een 6L35 uurwerk erin gedaan hebben. Eta’s 2824 zitten ook overal in zelfs in een Tudor (vroeger).

1 like

Mee eens hoor. Had er zeker weten een meerprijs voor over om er een 6l in te hebben.

Toch, boeit me dit minder dan gedacht. Anders had ik hem natuurlijk ook niet :rofl:.
Hoop dat volgende modellen de 6L gaan krijgen. Dik verdiend gezien de historische significantie van de koning.

Bijzonder fraai horloge. Ikzelf wil de sunburst red ooit nog hebben.

1 like

Ik ben met mijn vader zijn citizen wezen kopen eind jaren 60. Mijn vader is meegeweest mijn eerst speedmaster te kopen in 1978. Vergeet je nooit meer, horloges heb ik allebei nog.
Trouwens een heel mooie king, geniet er van!:watch:

2 likes