NA; De terugkeer van de koning

Daar zit je dan…
Eindeloos in de nachtelijke uren te loeren naar de nieuwe herintroductie van King Seiko.

Bron; fratello

Met een speciaal biertje in de hand, heb ik ontelbare foto’s bekeken.

Muziekje voor de sfeer;

Eerst, vond ik het maar niets. Weerstand was zacht uitgedrukt, want de prijs en het uurwerk deden gezien mijn kennis van de vintage King Seiko modellen pijn.

Hoe konden ze? Een standaard 6R in zo’n dure herintroductie? Je hoort dit dan ook overal…

Toch bleef het knagen.
Bij elke regenachtige dag, elk toiletbezoek, bij het koken en bij het poetsen…
Telkens weer die bijzondere vintage koning afdoen, uit angst voor vocht of andere schade. Hoe zou het toch zijn om een horloge met vergelijkbaar design te dragen, zonder deze stress? Ik bleef foto’s en filmpjes kijken. Hij bleef me, ondanks gemixte gevoelens, enorm aantrekken.

Een jaar ging voorbij… De drang verdween.
Mijn doel was gezet op een explorer 36, welke meermaals gepast, geschrapt en terug op de lijst gezet.
Een datumlose dagelijkse drager, moest er komen. Niets leek beter dan de explorer, kwa kast en gevoel. Enkele maanden geleden wist ik het zeker. De explorer 36 is de volgende grote NA.

Totdat… ze opeens de nieuwe limited edition introduceerde.

Een nieuwe release met een Kikkoumon patroon op de wijzerplaat? Hoe bizar mooi zou deze in het echt wel niet zijn? Het greep me weer aan. Ditmaal, vele malen intenser dan voorheen. Waar de eerdere witte plaat mij teveel liet denken aan de vintage waardoor de glinstering verdween, was deze uniek. Totaal anders, maar toch met dezelfde elementen als de ‘og’. Man, wat is dit lekker. Maarja… Die prijs. Het blijft een 6r.

Nadat @WilSeiko de maten van de schakels en clasp deelde, moest ik hem passen.
Zou dit dan een modern horloge zijn, waarvan de stalen band past zonder hem te draaien en gespannen aan de zijkant uitsteekt? Een horloge die wel om mijn T-Rex polsen past, zowel kwa lug to lug als in de lengte van de band?
Ik geloof het niet en ging met mijn lieve vader, op pad naar de AD. Een speciaal moment, daar mijn vader ziek is. Gelukkig lijkt het nu curatief, maar het blijft een onzekere tijd waardoor ik graag met hem op pad ga.

De geweldige ervaring begon al tijdens de autorit en ging verder bij binnenkomst. Meteen na de sluis, tref ik een bekende van de rikketik. Een blije ontmoeting, waardoor de sfeer meteen goed was.

Ik vroeg de verkoper naar de nieuwe King Seiko lijn, welke even verbaasd keek en moest zoeken waar ze lagen. Een andere verkoopster, schoot meteen te hulp (ik vermoed dat ze mijn vintage koning om mijn pols zag).

Tijdens het laten zien van de gevraagde exemplaren, hielden ze eerst de limited achter. De oude exemplaren bevielen beter veel beter in het echt en de kast/band leken perfect. Ik voeg naar de limited, waarna we een leuk gesprek hadden over de geschiedenis van King Seiko.

Abrupt vroeg ik of ze het horloge op maat konden maken. Met enige aarzeling, vroeg de vrouwelijke verkoper of dit echt nodig was, daar ze de limited liever niet wilde verstellen. Na kort verder kletsen, bleek de mannelijke verkoper op dezelfde horlogemaker opleiding te zitten als ikzelf, echter in het laatste jaar. Hierdoor nog uitgebreid gesproken over de hobby en onze gedeelde docent, tot verveling toe van mijn geduldige pa.
Hierdoor was het toch geen probleem dat het horloge op maat gemaakt werd en ik kom mijn ogen niet geloven… hij was en is, perfect.

Tja. Die 6r onder de kap. Ik hoor mijn pa nog zeggen; "ik dacht dat je zojuist nog zei dat het een Mercedes met een Toyota Corolla motorblok was? " (Gehint op de vaak gehoorde olie problematiek vanaf de fabriek).
Dit verdwijnt echter meteen bij het bekijken van de kast en plaat. Serieus, wat maakt het nu eigenlijk uit bij een simpele complicatie? Ik heb genoeg high beat. Hiervoor hoef ik het niet te doen. Man… wat is dit horloge lekker.

Na nog even gesproken te hebben over de stad, vlug mijn kaart getrokken en blij als een klein kind terug naar huis.

Onderweg naar de parkeerplaats, vraagt mijn erg nuchtere en zuinige pa verbaasd; “ik dacht dat je alleen ging kijken?
“Tja… soms loopt het zo pa. Soms loopt het zo”.
“Hij is wel echt mooi jonge. Je hebt het verdiend om jezelf wat leuks te kopen”.

207 likes

Poah, wat een plaatje. Van harte hoor!

1 like

Gaaf horloge Nash! Een van de mooiste van Seiko van dit moment. :ok_hand: Gefeliciteerd ermee.

3 likes

Wat mooi! Geniet ervan :slightly_smiling_face:

1 like

Heerlijk! Enjoy

1 like

Schitterend. Gefeliciteerd.

1 like

Mooi horloge en mooi ook zo met jouw vader.

1 like

Mooi horloge met een fantastische plaat! En zo samen met je vader er gelijk een mooie herinnering bij. Geniet er van!

1 like

Mooi horloge met een goed verhaal. Van harte!

1 like

Lekkere muziek, prachtige foto’s, goed verhaal.
Gefeliciteerd met de NA.
Ik heb er digitaal al van genoten, hoe moet dat voor jou irl dan wel niet zijn?

1 like

Mijn beste,

Proficiat!!
Een horloge “Anders dan Anders”!!
Wat een fascinerende verschijning.
Mijn complimenten hoor.
Ik wens je er een aangename tijd mee.:watch:

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Supermooi en wat leuk dat je de ervaring met je vader gedeeld hebt. Gefeliciteerd, het is een snoepje van een King!

1 like

Mooi horloge met een minstens zo leuk verhaal. Ik hoop dat je er nog lang van gaat genieten!

1 like

Wat een dik ding :raised_hands:t2: veel plezier ermee !!

1 like

Gefeliciteerd! Mooi ding! Altijd al gevonden. Grappig om te zien dat deze moderne KS toch de harten van steeds meer liefhebbers lijkt te winnen. Geniet ervan!

2 likes

Schitterend horloge! Met een verbluffende wijzerplaat.
Hier ga je veel van genieten.

G e f e l i c i t e e r d :ok_hand:

1 like

Supernice!

1 like

Prachtige King Seiko en een mooie aankoopbeleving. Hierdoor is het een bijzondere aanschaf geworden. Veel plezier ermee.

1 like

Mooi, mooi, mooi :grin:

1 like

Schitterend! Veel plezier ermee…

1 like