Een jaartje of zes geleden verkocht ik mijn eerste Submariner, een mooie tritium 16610 full set en Nederlands geleverd om op verdere horloge ontdekkingstocht te trekken.
Als de tocht me 1 ding heeft geleerd dan is het dat de Submariner voor mij toch echt wel mijn grailwatch is en de enige constante in mijn horlogehobby is.
De afgelopen jaren zijn er dus verschillende exemplaren langsgekomen en is uiteindelijk de 124060 gebleven.
Omdat de Sub voor mezelf echt wel een grailwatch is heb ik met regelmaat teruggedacht en plaatjes herbekeken van mijn eerste Sub waarmee het allemaal begonnen was.
Nooit gedacht dat ik dit exemplaar nog ooit zou terugzien laat staan opnieuw op de pols zou hebben, maar kijk horlogevrienden:
Mijn eerste Sub is terug!
Op de Instagram pagina van @BadgeandBezel kwam ik ze opnieuw tegen, wat volgde was een snelle en super aangename deal!
Grote blij hier ten huize Bertus met mijn nieuwe setje Sub’s
Top!!! Ik begrijp je volledig. Jouw setje Subs is totaal verschillend. Heerlijk de 16610. Misschien nog een keer een 5513 erbij met Max tritium plots en het Sub feestje is compleet Van harte gefeliciteerd!!
Een niet horlogeliefhebber zou waarschijnlijk het verschil niet zien. Maar zo tof dit! Heel gaaf om dit naast elkaar te zien in 1 collectie en dat het zo gewaardeerd kan worden:). Gefeliciteerd!
Ha, ik heb ook mijn ‘eerste echte horloge’ ooit verkocht en weer teruggekocht. Al was het niet exact dat dat horloge zeg maar. Wat een vondst!
En cool om deze twee subs in een collectie te hebben. Op papier zijn de verschillen miniem maar zie hier hoe álles maar dan ook álles uitmaakt: iets dikkere lugs, iets meer crown guard, iets groter lettertype, iets dikkere hour markers… compleet andere look & feel.