NA: De tijd vliegt. 35 jaar alweer.

Omdat het vandaag onze trouwdag is, 35 jaar alweer, beiden een horloge aangeschaft om dat te vieren. Voor mijn vrouw een modern en afwijkend horloge gekocht. Ze wilde graag iets wat je NIET bij de juwelier kan vinden. Dat heeft iedereen al dus is niet bijzonder genoeg voor haar.
Ik ben uitgekomen bij Holzkern in Wenen. Daar is ze super blij mee.

Een horloge met deels hout en deel metaal als materiaal. De wijzerplaat is versierd met een pauwenveer. Geeft een heel mooi effect als het licht eropvalt.

Ikzelf heb, als echte Seiko fan, een Kinetic gevraagd die me enorm aanspreekt vanwege de prachtige wijzerplaat.

Op de foto valt het niet zo op, maar de wijzerplaat heeft een erg mooie sunburst als het licht erover heen speelt. Samen met het bruine bandje is het een prachtig geheel. Deze dag kan niet meer stuk.

106 likes

Van harte gefeliciteerd! En ook met het jubileum!

1 like

Proficiat en mooie horloges uitgezocht🥂

1 like

Tof om jullie feestje zo te vieren. Gefeliciteerd!

1 like

Proficiat met jullie jubileum en geniet van de mooie NA!

1 like

Proficiat kerel, toffe horloges!
Die pauwen veer is serieus een geweldig idee. Zouden meer merken eens naar moeten imo.

Tip; laat die kinetic niet te lang “stil” liggen. Daar kunnen ze niet tegen. Gelukkig hebben ze een mega power reserve :+1:

4 likes

Gefeliciteerd!

1 like

Dubbel gefeliciteerd :partying_face:. Mooie jubileum horloges :+1:t2:

1 like

Van harte gefeliciteerd met de mooie persoonlijke :ok_hand:aanwinsten gekocht naar aanleiding van het bereiken van jullie beider mijlpaal :ok_hand:veel plezier en geluk samen .

Gefeliciteerd met dit mooie moment en de aanschaf van twee mooie horloges! De Holzkern had ik nog nooit gezien en zie je idd zeker niet op iedere straathoek. Leuk ook dat je vrouw echt voor iets heel bijzonders kiest! En die Kinetic heb ik wel 'ns gezien. Die sunburst is idd fraai en ik blijf het jammer vinden dat Seiko Kinetic uitfaseert. Is leuke techniek, vind ik. Anyway, geniet ervan! :clinking_glasses:

1 like

Dan maar hopen dat ie niet te lang op voorraad heeft gelegen. Heb hier nog nooit van gehoord.

2 likes

Gefeliciteerd met deze mooie horloges.

1 like

Dingen hebben enorme power reserve dus dat is geen probleem. Bovendien heb je garanti
Als je een kinetic te lang stil laat liggen (als in met geen power), gaat de capacitor stuk.
Vergelijkbaar met een accu van je laptop of gsm.

2 likes

Van harte gefeliciteerd en geniet van de mooie aanwinsten

1 like

Is mij bekend. Ik heb net voor twee kennissen hun zijn oude Kinetic bekeken. Bij één was de capacitor stuk, die heb ik vervangen. Bij de ander was naast de capacitor, ook de rotor van de generator stuk. Jammer genoeg is dat onderdeeltje niet meer te vinden op internet, dus dat is een horloge wat blijvend stilstaat.
Ik pas dus op met deze nieuwe Kinetic!

3 likes

Gefeliciteerd!

1 like

Gefeliciteerd met de horloges én het huwelijk!!

1 like

Haha perfect. Nouja, als het eigenlijk vergelijkt met een batterij, die gaat lekken wanneer die leeg is en gegarandeerd je uurwerk vernielt, is dit echt verwaarloosbaar. Je moet het alleen even weten en hem sf en toe dragen.
Dat is met deze wijzerplaat geen straf lijkt me!

1 like

Gefeliciteerd samen en veel plezier met jullie nieuwe horloges!

1 like

Gefeliciteerd :clinking_glasses:

En zo trots als een pauw :peacock:

4 likes