NA – de Tudor die je maar zelden ziet

Tja, mensen. Met zoveel geweld (en moois) in het Tudor Only topic is het lastig om met een originele Tudor NA op de proppen te komen. Toch vind ik dat het aardig gelukt is met deze in keramiek uitgevoerde rakker. Zie hier de laatste toevoeging aan mijn verzameling Tudors die onderhand serieuze proporties begint aan te nemen…:

Dit is hem dus! Graag stel ik aan jullie voor: de Fastrider Black Shield M42000CN (-0005 op full black rubber band en -0016 op beige Alcantara band met zwart stiksel)

Niet echt your everyday wristwatch en ook geen model om dag in dag uit naar kantoor om te doen. Maar tussen de andere familieleden hier in de collectie doet deze stoere Black Shield met gouden accenten en die ene rode wijzer het prima!

Ik had er al jarenlang een oogje op maar eerdere horlogekeuzes bewogen een andere kant op (diverse Black Bays, Pelagos en Big Blocks). Nu dan toch eens de knoop doorgehakt om niet voor the usual suspects te kiezen maar om voor echt iets anders dan anders te gaan.

Natuurlijk, een Ranger erbij had gekund. Of een North Flag. Of ik had het verstand op nul kunnen zetten en die lompe P01 erbij kunnen halen. Toch heeft mijn aanvankelijke liefde voor deze ‘John Player Special’ van Tudor het gewonnen (ik voel de kritiek van de Rolex fanboys al aankomen…).

Het is wederom een prachtig afgewerkt horloge. De kast en bezel zijn uit keramiek opgetrokken en hebben een bead-blast behandeling ondergaan. Het resultaat daarvan is een matte, diepzwarte verschijning die wel tegen een stootje kan. In tegenstelling tot PVD en DLC coatings zal deze dus geen metaalkleurige krasjes laten zien als ik weer eens avontuurlijke dingen onderneem in de kantoortuin…

De vouwsluiting daarentegen is gemaakt van normaal staal met PVD coating. Het enige high-tech materiaal dat daar is gebruikt zijn de keramische balletjes om de safety clasp goed te laten sluiten. Behalve de kleur dus niets nieuws onder de zon in vergelijking met de gewone vouwsluitingen van mijn Black Bays.

Heel tof is dat ik zowel de zwart rubberen band als de beige Alcantara band erbij heb genomen. De verschillende banden geven mijns inziens een heel andere look aan het horloge. Zoals te verwachten is de Alcantara band heerlijk zacht en aaibaar. En ook lekker soepel bij het omdoen. Beide banden zijn in ieder geval top en dragen uiterst comfortabel.

Enfin. Genoeg gewauweld nu. Pics or it didn’t happen! Dus hier komen de plaatjes. Mooie zondag verder allemaal.

Cheers
:sunglasses:
Otto

107 likes

Heel veel plezier, voor mij de enige mooie Tudor. Deze FastRider is echt gaaf.

2 likes

Gefeliciteerd en veel plezier met je NA! :smiley: :+1:

:wink: :wink: :wink:

Schermafbeelding 2020-08-23 om 13.05.10

6 likes

Super aanwinst. Tijd lang op mijn lijstje gestaan todat ik vond dat hij eigenlijk veel te groot is voor mijn polsje.

Staat je goed :+1:t2:

1 like

Prachtig :ok_hand:Ceramic horloge is natuurlijk heerlijk zorgeloos dragen.
Geniet ervan :smiley::muscle:

1 like

Erg mooi en zeker niet mainstream!

Wel erg benieuwd naar je andere Tudors dus misschien kun je die eens in het Tudor Only topic posten :innocent:

1 like

Haha, er zijn veel meer fraaie Tudors hoor! Maar dank voor je compliment :+1:

Thx :wink:. Beetje scrollen in dit draadje en het eerste Tudor Only topic… Als ik ze allemaal onder elkaar zet, krijg ik ruzie met Jur en co dat de nieuwe server volloopt :joy: :joy: :joy: ! En het draait allemaal zo lekker snel nu…

Super gaaf. Ook 1 die ik kan overwegen om aan te schaffen.

1 like

Echt héél héél gaaf! Bruut subliem :star_struck:
Diameter?

1 like

Thx, deze meet 42mm. Gelukkig is dat in combinatie met korte bandaanzetten (korte lug-to-lug) zoals je op de pics wellicht kunt zien. Anders wel heel veel wrist presence zo in het zwart. Deze Black Shield draagt daarom beslist niet groter dan een Black Bay (41mm).

Voor mezelf vind ik een diameter 42mm trouwens de max (een grotere kast en met name een grotere wijzerplaat worden al snel ridicuul).

Hij staat jou geweldig! Geniet ervan!

1 like

Gefeliciteerd :+1:
Dat is wel een heel coole Tudor :ok_hand:.

1 like

Whooow :star_struck:, gefeliciteerd met je aanwinst :+1:

1 like

Gefeliciteerd met deze bijzondere Tudor !

1 like

Dank maestro! Nu nog een avontuur ermee beleven om hem in het HF Café te krijgen :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

PM @Kiek ff dat je de Sub had willen kopen, maar het nu niet meer kan of zo door de aanschaf van de Tudor. :crazy_face:

1 like

Lekker man.
Erg ninja deze.

1 like

Ontzettend gaaf Horloge, ik zelf zou toch altijd huiverig voor metaalkleurige krassen, maar begrijp van jou dat dat niet mogelijk is? Veel plezier er mee in elk geval!

1 like

Echt heeeel mooi! Deze noteer ik op de whislist!:innocent:

1 like