NA: de Venetiaanse verrassing

Snelle versie: ik ben er heel blij mee, en door naar de foto’s :+1:

Lange versie: Mijn vrouw, al jaren geen horloge meer om de pols, wilde weer eens een horloge. Ze wist behoorlijk goed wat ze zocht met eisen als two-tone, 35-37mm diameter, niet te veel poespas, liefst een 3-hander. Ah goed, telkens als mevrouw langs een etalage liep met daarin horloges bleef ze even hangen, even kijken om vervolgens iets te mompelen in de trend van; ik kijk volgende keer wel even of volgens mij veel te groot of dat is boven mijn budget. Na een tijdje heb ik maar besloten haar een horloge cadeau te doen… Ik had namelijk al regelmatig het internet afgestruind om haar te helpen in haar zoektocht.

En opeens liep ik tegen het merk Venezianico aan. Beetje uitgezocht wat het verhaal achter dit merk is en bleek dat dit hetzelfde bedrijf is achter het (voormalige) merk Meccaniche Veneziane welke een naamsverandering is ondergaan. De modellen worden vernoemd naar bouwwerken of iconische voorwerpen uit de Venetiaanse geschiedenis, zo ook het model Redentore, vernoemd naar het beroemde Chiesa del Santissimo Redentore. In 1575 ontworpen Andrea Palladio. De Redentore sloot perfect aan op het wensenlijstje van mijn vrouw. Maar helaas, two-tone uitverkocht… Toch een mailtje aan gewaagd en bleek dat ze er nog een hadden liggen, welke tot voor kort op beurzen en evenementen tentoongesteld werd. Volledig beschermd in een perspex box weliswaar, en volledig in het beschermplastic. Dus als nieuw. Ter bevestiging kreeg ik 3 duidelijke filmpjes via whatsapp toegestuurd door mede-eigenaar Allesandro. Het bedrijf is namelijk eigendom van twee broers waarvan een de marketing bedrijft en de ander de sales. Zo gezegd, zo gedaan… bestelling geplaatst en binnen 24 uur al binnen. Uiteraard meteen als cadeau aan mijn vrouw gegeven en bleek een schot in de roos. Ze is er super content mee :+1:

Het verbaasde me oprecht hoe goed het horloge er in reallife eruit zag, keurig afgewerkt en mooi fijn van ontwerp. Uit nieuwsgierigheid slingerde ik 'm zelf ook even op de pols. Schijnbaar zag mijn vrouw mijn ogen fonkelen want op dat moment verraste ze me met een tof idee. Ze waardeerde het zo, dat ze er mij ook eenzelfde cadeau wilde doen. Met als extra motivatie dat ze het een mooi symboliek vond voor ons aanstaande 12,5 jarig huwelijks-jubileum. Een horloge-koppeltje.

Ah, heel gaaf. Ik was diezelfde avond al de website van Venezianico aan het afstruinen en om de keuze te versimpelen cq filteren had ik de twee modellen waar ik tussen twijfelde in mijn digitaal winkelwagentje gestopt…ik kwam er niet uit en besloot er een nachtje over te slapen. De volgende dag, in de loop van de ochtend ineens een ping; Allesandro app’te. Of ik tevreden was met het ontvangen horloge voor vrouwlief en minstens zo belangrijk of zij er blij mee was. Dit bevestigde ik en bedankte hem voor het beschikbaar stellen van het demo-model en de keurige service.

Uit het niets vroeg hij of ik ook geïnteresseerd was in een Redentore voor mezelf. Huh? Uh ja, toevallig wel…hoezo dat? Bleek dat ze bij Venezianico een melding hadden gekregen dat er 2 items in mijn digitaal winkelwagentje stonden maar er tot op heden geen bestelling was geplaatst. Schijnbaar konden ze dit zien omdat ik nog ingelogd was met mijn account op hun website. Het blijven Italiaanse zakenmannetjes dus vroeg Allesandro of hij me kon helpen met het maken van mijn keuze. Ik lichtte toe dat ik twijfelde tussen de zilveren sunburst wijzerplaat en de matzwarte wijzerplaat. De enige reden welke me weerhield niet voor de zwarte te gaan, was omdat hier een wit datumvenster in verwerkt was. Jammer…

Allesandro vroeg me even om een momentje geduld om vervolgens te melden dat ze nog een zwarte datumschijf hadden liggen welke ze wel als service wilde installeren achter een zwarte wijzerplaat. Ah tof :ok_hand: dan is de keuze snel gemaakt. Allesandro bood aan de datumschijf daadwerkelijk te installeren en indien akkoord bevonden zou ik pas bestellen. Een dag later ontving ik een foto met het resultaat. Ik was om, dit moest m worden. Besproken met vrouwlief en besteld. Na 48 uur monitoren werd het horloge verzonden met FedEx.

Dinsdag zou het horloge geleverd worden. Woehoe, lekker snel in huis, wederom… Helaas, dag oponthoud bij het FedEx depot in Italië. Woensdag dan maar. En inderdaad, woensdagochtend een update; je pakket wordt vandaag bezorgd. :tada: En helaas… Mijn vrouw was de hele dag thuis om het pakketje aan te nemen, op 20 minuten na waarin ze de kinderen van school moest halen. Krijgt FedEx het voor elkaar precies in die 20 minuten bij ons aan te bellen… Pakket zal opnieuw aangeboden worden op donderdag. Aaaarghh. Ik wist al zeker dat er donderdag wederom niemand thuis zou zijn om het pakket in ontvangst te nemen. Contact opgenomen met FedEx om het afleveradres om te zetten van huisadres naar het adres van mijn werk. “Dan wordt uw pakket vrijdag aangeboden meneer”. Pfff nog een dag extra wachten.

Tot mijn verrassing belde mijn collega vanochtend; “FedEx staat hier met een pakketje voor jou”. Naar beneden gehold en inderdaad… Het horloge werd vanochtend al geleverd. Yes! Snel even tussen de klussen door een unboxing, om vervolgens te beslissen s’avonds thuis de sticker eraf te pulken. Tot mijn grote verrassing had Venezianico kosteloos een mooie en soepele rubberen band toegevoegd. Vanavond thuis in alle rust de unboxing over gedaan :rofl: de stickers eraf gepulkt en band op maat gemaakt.

Helemaal in mijn nopjes. Het horloge is tof, geslaagd en keurig afgewerkt. En een mooi symbool voor ons aanstaande jubileum.

Wat afmetingen; 40mm diameter, 48mm lug-to-lug, 20mm lugwidth, 12,7mm dikte

En nu de foto’s :tada::sunglasses:

101 likes

Hij is idd fraai

1 like

Heel mooi ! Geniet er van

1 like

Gefeliciteerd @Silvester1987!

Mooi, stijlvol en uniek exemplaar heb je. Ik neem gemakshalve aan dat je de enige bent, met deze modificatie :blush:.

1 like

Zoals ik begreep van Venezianico, is dat wel het geval tot op heden. Desalniettemin hoef ik niet perse uniek te zijn, ik vind dit gewoon net wat fraaier dan een witte datumschijf :wink:

4 likes

Mooie aanwinst, mooie foto’s, geniet er van!

1 like

Leuk verhaal! Mooi setje samen zo, enjoy :ok_hand:

1 like

Heel mooi. Ik zie de laatste tijd ook veel reclames van Venezianico in mijn mailbox voorbijkomen. Bijna een limited edition Nereide gekocht Ceramica(BB 58 black hommage eigenlijk) met goede specificaties. Was alleen bang dat dit een soort marketing truc horloge was ( a la Filippo Loretti) Ik begin een beetje spijt te krijgen dat ik het niet heb gedaan.

1 like

Schoonheid inderdaad!

1 like

gefeliciteerd :facepunch:

1 like

Nice! Leuk zo’n horlogekoppel, kijken of ik de bazin kan porren voor een Cartier :sweat_smile:

1 like

Zeker doen :wink: wie niet waagt…

1 like

Gaaf verhaal! Veel plezier met beide horloges en alvast gefeliciteerd met jullie jubileum!

1 like

Prachtig horloge, ik ben gek op zwarte wijzerplaten. Veel plezier er mee!

1 like

Heel mooie aanwinst :ok_hand:

1 like

Thanks heren :+1:

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.:ok_hand:t2:

1 like

Echt heel erg gaaf :ok_hand:t2: gefeliciteerd met je NA!

1 like

Lang verhaal kort, gefeliciteerd met jullie huwelijks jubileum en deze twee mooie NA’s. Goed verhaal en twee mooie cadeaus voor elkaar. Top geregeld :+1:t2:

1 like

Mooi stel ! Gefeliciteerd !

Ik heb van dit merk (onder de vorige naam) ook al wel af en toe heel aantrekkelijke dingen gezien.
Er zal er hier ook wel eens eentje thuis belanden denk ik.

Heel interessant om weten dat kleine aanpassingen mogelijk zijn. Top dat men die datumschijf wou aanpassen :+1:

Veel plezier ermee !

1 like