NA, de verborgen schatten van de Grand Seiko SBGA293

Lekker topic en lekkere NA! :grin:

1 like

Mooi dat je ons hiervan deelgenoot hebt gemaakt. De schijnbare eenvoud van dit merk blijft fascineren. :+1:

1 like

Dank voor de tijd die je hierin hebt gestoken en natuurlijk ook voor het showen van dit fantastische horloge

1 like

Mooi uitgebreid verhaal en mooie foto’s. Dank voor het delen.

1 like

Prachtig review met schitterende foto’s.:ok_hand:

1 like

Het is in al z’n eenvoud wel direct de mooiste GS Spring Drive power reserve complicatie die ik ooit heb gezien. Het straffe zwart-rode printje zonder volume-achtig puntje, de afwezigheid van diepte, het doet me bijna aan vintage Breitling uit de jaren 40 denken.

Prachtige vintage vibe. Net als bij de GSsen van @koetsjh en @ElChueco vind ik de licht geronde midden-kast nog wel het elegantst… Dit is een vintage look zoals het heurt. De bovenkant van de lugs doet me ergens, met z’n gelaagdheid aan het mooiste aspect van de SARB03x serie denken. Maar uiteraard vele malen strakker. I approve.

De lichte structuur op de plaat in diezelfde macro-shot is ook fantastisch. Het geeft net een beetje korrel, en dus leven, en dus karakter aan een anderszins spartaanse wijzerplaat.

Terecht. Harmonie boven symmetrie. Een mooie Japanse gedachte.

Er zit een miniem productiefoutje op mijn GS. De indice op één uur heeft een miniem afgeplat hoekje rechts onderin. Ik heb daar wel een 1:1.5 macro shot voor nodig om het te zien. :slight_smile:

Zie? Geen stofje. :slight_smile:

Het kan dus dat ze 'm verneuken uit het handje. Ik heb zelf maar nooit geklaagd, want ik ben bang dat een Zaratsu-man seppukku moet plegen als ze er achter komen.

Pakkingen zijn genoeg. :slight_smile: Maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat dit één kandidaat was die om die reden m’n aandacht had. Want het is de instap-Spring Drive, en ik had het kunnen doen. De keus is op een andere NA gevallen, maar ik sluit niet uit dat ik ooit een derde GS ga bezitten.

Waarom scoor je in Utrecht geen strap-only croco in dezelfde maten? Die mannnen hebben genoeg 19mm banden die aflopen, dat moet toch kunnen?

Ah.

Bankschroef? Wordt ie misschien rechter van. :slight_smile:

Inderdaad. Prachtig, man! Geniet er van, en dat het maar iets langer moge blijven, dit exemplaar. :+1:

4 likes

Prachtig horloge en mooi omschreven hoe die kleine details een grote rol spelen .
Heel herkenbaar ook , en ik kijk nog eens naar de GS om mijn pols :grinning::+1:

2 likes

Dank je wel en inderdaad. Ik had jouw NA al gelezen en het is een prachtig horloge, geniet ze! :+1:

1 like

:joy: Schitterend toch, echt handwerk! :ok_hand:

1 like

Dank je wel! :pray::slightly_smiling_face:

Dank je wel, geweldige reactie! :joy::+1:

1 like

In real life gaat er nog een tandje bij Edwin… :heart_eyes:

1 like

Mooie foto’s.

1 like

Bedankt nog voor je bemoedigende invloed toen Roy, ben inmiddels enorm blij met dit horloge. :tada::+1:

1 like

@Iedereen, bedankt voor jullie leuke reacties, het geeft de burger moed om het nog eens te doen, al moet er dan wel eerst weer een volgende NA komen… :thinking::sweat_smile:

1 like

Prachtige foto’s en een mooie, zorgvuldige review! :+1:

1 like

Geweldige review. Ook tof dat mensen kiezen voor iets anders dan de standaard Rolex. Ook mooie combi met de bruine band, waar heb je die vandaan?

1 like

Wat een gave review en wàt een afwerking! :heart_eyes:

1 like

Die band heb ik een keer cadeau gekregen van @Tuur1968. Ik had er sindsdien niet het juiste horloge voor maar met dank aan @SuperC voor de suggestie, is dit een gelukkig huwelijk. :slightly_smiling_face::+1:

1 like

@Tuur1968 , enig idee waar ik de strap of vergelijkbaar iets kan halen?

1 like