NA: de verkeerde, en tóch de juiste

Een week of twee geleden mocht ik bij de GTG Den Haag aansluiten. En dat was genieten! Veel leuke mensen van hier gesproken, mooie horloges gezien en direct een fout gemaakt. Want, een FC Moneta Moonphase stond al even op de wishlist. Maar, na een vers geservicede Valjoux 90 (Triple Date Moonphase) dacht ik dat de honger wel even weg was. Tot de GTG Den Haag…

Ik mocht de blauwe variant even passen, zien, voelen. En toen was ik om. Shit, daar gaan we weer. En dus heb ik kort daarna op bestellen gedrukt. Niet gekeken, althans, niet goed genoeg. Op de GTG heb ik namelijk de FC Moneta in blauw gepast, en die sprak me wel aan. Dus ik dacht: die bestel ik ook.

Een fast forward, nadat de bezorger het pakket kwijt bleek te zijn, kwam daar toch het berichtje: jouw pakket is terecht en dus onderweg. Afgelopen weekend was 't zover: de unboxing! En toen? Een zwarte FC Moneta… shit. Heb ik dan niet de goede gekregen? Of verkeerd besteld? Je raadt 't al: ik was de schuldige, en dus een verkeerd horloge besteld. Dom, maar ook weer niet: de zwarte variant verbaast me op een positieve manier, met de matzwarte afwerking. Ook al is de Moonphase blauw, stoort 't me nog niet heel erg.

Bandje meteen maar even gewisseld voor een iets fleurigere variant, wat 't horloge niet misstaat in mijn ogen. Goed, na al dat slappe geouwehoer, plaatjes!

Voor de liefhebbers, de Triple Date Moonphase met Valjoux 90:

121 likes

Gaaf, die band is ook wel spot on. Die Telda (?) is ook heel tof. Mooi contrast tussen die 2 ook. Gefeliciteerd!

3 likes

Wat een strak horloge man! En dat blauwe en die maan steken nu juist mooi af tegen die donkere elegante plaat! Enjoy!

3 likes

Ik vind 'm in het zwart juist heel mooi. :ok_hand:t2: Uitstekende miskoop :wink:

3 likes

niks mis mee, geniet er van :+1:t2:

1 like

Zit geen secondewijzer op toch? Daar zou ik aan moeten wennen (hou ervan als er ergens wat beweegt), maar misstaat 'm niet

1 like

mooie combi zo! :ok_hand:

1 like

draag hem met plezier

1 like

Prachtige FC :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 like

Ik sluit mij aan bij @Gatsc

1 like

Die FC (geen fan van het merk) ziet er prima uit!

1 like

Moet zeker niet onderdoen voor de blauwe. Geniet ervan!

1 like

Mooie maanfase. Ik heb dit model ook stiekem op het oog….

1 like

Klopt! En juist dat maakt 'm leuker vind ik. Een goede Grab&Go, Quartz en door het ontbreken van de secondewijzer net iets eleganter. Bij een high precision GS is dat natuurlijk anders: dat is het karakter. Maar bij deze vind ik 'm net even leuker zo.

1 like

Heb 'm nu een paar dagen om de pols: aanrader. Veel horloge voor je geld, proporties kloppen goed, fijne, kleine lugs en een lichtgewicht. Originele bandje voelt wel wat cheap aan, dus die zou ik gelijk wijzigen voor een andere (Molequin, Bulang, etc).

2 likes

Veel draagplezier. Geniet ervan. Zwart is altijd mooi.

1 like

Erg mooi, geniet ervan!

1 like

Deze specifieke variant is juist erg mooi. Tof bandje ook. Gefeliciteerd met de NA

1 like

Gefeliciteerd! Mooi hoor, ik ben bevooroordeeld. :wink:

Groeten van zijn tegenpool broertje.

9 likes

Toffe aanwinst :ok_hand:t2: en die zwarte is ook prachtig.
Veel draagplezier gewenst.

1 like