NA: de verrassend mooie Serica 5303

Heren en dames mede horlogefanaten,

ik ben geen ster in het schrijven van stukjes of NA verslagen, maar dit horloge is zo leuk- en zoveel waar voor je centjes- dat ik het toch graag even wil laten zien. :blush:

Mijn 5303 is een paar dagen terug gearriveerd. Ik was zeer prettig verrast toen ik het pakje open maakte en dan druk ik mij voorzichtig uit. Ik was eerlijk gezegd meteen verliefd… :heart_eyes: Ik weet het- het is een afwijking- maar dat gebeurt mij nou eenmaal met sommige horloges… :thinking: Wat een mooi horloge! Wat een afwerking ook en wat een chique (en tegelijkertijd ook solide) gevoel krijg je wanneer je dit kleinood in handen hebt. Errug errug mooi; ik kan het niet anders zeggen.

Mooi formaat ook met zijn 39 mm case diameter en 12,2 mm dikte. En dan de prachtige echte milanaise band, met spannende stoere endlinks, die tevens zeer comfortabel aan de pols voelt. Zeer geschikt horloge om mee de zee in te gaan (300 meter WR), maar zeker ook uitstekend passend op een chique zeiljacht, met een cocktail in de hand, in het beroemde glas met parapluutje. :tropical_drink:

Voordat ik mij verlies in verder geouwehoer ga ik nu een beter een paar plaatjes posten; veel leuker! In fotograferen ben ik trouwens ook geen ster- ik weet het- maar de bedoelingen zijn goed in ieder geval. :sweat_smile:

Zeer goede lume:

En ook passend bij een gewoon pilsje…:wink::beers:

Onder de motorkap van dit fraaie horloge treffen we een automatisch uurwerk aan van het Zwitserse manufactuur Newton. Loopt ruim binnen chronometer waarden met een afwijking van slechts enkele seconden per dag.:ok_hand:

En dit alles voor de scherpe prijs van nog net geen 1300 Euro; rechtstreeks verkrijgbaar via de website van Serica Watches in Frankrijk. Op die website vind je uiteraard ook uitgebreid alle technische specificaties- ook over het uurwerk- terug. Die heb ik hier bewust buiten beschouwing gelaten.

Met dank aan horlogevriend Mr. Fate @Fate_Amenable_To_Change zonder wie ik dit horloge niet zou hebben leren kennen. :+1::blush:

89 likes

Zo jaloers… prachtig, gefeliciteerd!

1 like

Dankjewel Daan! :slightly_smiling_face:

Fantastisch mooi, geniet ervan! :heart_eyes:

Prima stukje hoor :+1:!

1 like

Een van de toppers van het forum vind ik, veel draagplezier!!

2 likes

Dankjewel! :slightly_smiling_face:

Dank, ook voor de vriendelijke woorden! :blush:

1 like

Prachtig ding Harry :+1:t3:
Enjoy.

1 like

Mooi, ik vind de bezel erg geslaagd met deze verdeling. Daardoor oogt ie fris en sportief. Enjoy!

1 like

Wat een prachtig ding! Vooral die bezel springt er uit.

1 like

Mooie aanwinst. Geniet ervan. :+1:

1 like

Mooie aanwinst hoor! Geniet ervan!

1 like

Mooi ding.

Iedere keer als ik deze tegen kom, vind ik hem erg lijken op m’n Zelos.

5 likes

Dankjewel man! :slightly_smiling_face:

Erg gaaf. Gefeliciteerd. Mooi mooi mooi :heart_eyes:

1 like

Inderdaad. Die bezel was ook het eerste wat er voor mij uit sprong toen ik hem voor het eerst zag.

Dankje! :slightly_smiling_face:

1 like

Merci! :slightly_smiling_face:

1 like

Merci! :slightly_smiling_face:

Dankje! :slightly_smiling_face: Dat klopt wat je zegt! Zou het een hommage zijn van de Zelos? :sweat_smile: :wink:

1 like

Dankjewel! :blush: :+1:

1 like