NA: de volgende NA; een meesterlijke move?

De NA posts begonnen met de Staudt. In de tussentijd ben ik zelf een beetje stout geweest. De Junghans Max Bill en the Straum Opphav Damascus heb ik inmiddels gedeeld. Op de achtergrond is er nog wat materiaal het huis binnen gesmokkeld. Zoals? Een Seagull 1963. Hier in het blauwe gedeelte gekocht. Waarom? Om te ervaren hoe het is om een chronograaf om de pols te hebben. Omdat ik het oprecht een mooi - en dat is wat anders dan verfijnd en hoogwaardig afgewerkt - horloge vind. Daarnaast heb ik een zwarte Tissot Heritage Visodate (quartz) gekocht. Omdat? Quartz. Dat hoort er toch ook bij. Net als de Seagull een opstapje. Qua chrono’s heb ik een paar ideeen, maar nog lang geen keuze gemaakt. Idem voor quartz. Hoewel: de sweeping second van een UHF quartz heeft me op het spoor van Spring Drive gezet. Dat (elektro)mechaniek fascineert me. En ook daar geldt: keuzeproces in progress.

Terug naar dat blauwe gedeelte. Daar vond ik kort geleden een Meistersinger Pangaea met een blauwe sunburst dial. Die 1-wijzerige horloges heb ik in het metaal veel gezien bij één van de partners van een consultancy bedrijf waar ik voorheen werkte. De rust van een wijzer die eens per 12 uur een rondje maakt. Geen secondewijzer die je met de neus op de feiten drukt dat de tijd verstrijkt. Een ontwerp waarbij uitlezen van de exacte tijd redelijkerwijs onmogelijk is. Stiekem perfect voor de momenten van rust en ontspanning. Onthaasten. Langzaam aan (ja, het is een illusie, ik weet het - laat me ff). Dus de adverteerder een PB gestuurd en al vrij snel kwamen we tot een deal. Locatie afgesproken om elkaar te ontmoeten en de Meistersinger te aanschouwen. Yup, dat klikte en klopte. Leuk gesprek met @Mies1 over horloges, verzamelen, de onrust die dat met zich mee kan brengen en het plezier dat je hieraan kunt beleven.

En nu is daar het plezier van een Meistersinger Pangaea in de verzameling. Daarna in de weer geweest met wat horlogebandjes (ook daar ging een wereld voor me open). Recent kwam een grijs suède bandje van Hirsch de brievenbus bevolken. Dat bandje er vast op gezet in afwachting van wat vers bruin- en cognackleurige materiaal. Hierna wat plaatjes voor een eerste indruk.

Om alvast de blik vooruit te werpen: op dit moment zit ik een aangename status quo. Heb even geen concreet target voor een volgende aankoop. Komt goed uit. Tijd om het horlogepotje weer wat te vullen. En om eens met jullie te sparren over passende opties bij mijn wens, beeld, idee voor een chronograaf. Of iets anders. Ik meld mij weer met een nader uitgewerkte vraag.

Dan nu de foto’s…

Op cognac leren band, zoals gekocht.

Grijs suède: perfecte match met jeans en vest dat ik vandaag droeg.

En de achterkant. Handopwinder. Dus vrij zicht.

64 likes

Gefeliciteerd met deze fijne aanschaf. Veel plezier ermee.

Goede aanschaf, geniet ervan :partying_face:

Ze blijven mooi, die Meistersingers. Gisteren stond ik ze nog te bewonderen in de etalage van Punte.
Gefeliciteerd.

1 like

Prachtig :ok_hand:

Gefeliciteerd! Prachtige aanwinst.

Ik geloof niet dat ik ooit zou kunnen wennen aan een einzeiger maar de bouwkwaliteit is dik in orde :+1: Gefeliciteerd met de aanwinst

Gefeliciteerd met je NA Peter. Geniet ervan. En succes met de zoektocht naar de juiste chronograph

Die grijze suede band staat hem heel goed! Gefeliciteerd met deze NA

Gefeliciteerd met de NA en leuk dat je ons even meeneemt in jouw horlogereis en -overpeinzingen! :smile: :+1:

Oh ja, we denken uiteraard graag mee over een mooie chrono!

1 like

Ben plezier van je aanwinst :+1: geniet er van

Van harte met deze mooie Meistersinger! :blush: :+1:

Gefeliciteerd! Geniet van je NA op NA op NA!!

Nog ff en je kunt er een deuntje onder zetten: Oooh Naaa NaNaNanaa NaNA NaNA NaNA NaNA Naaa :joy: :joy:

1 like

Fijne tips! Dank! Mesh is iets waar ik zelf niet zo snel voor zou kiezen. Maar toegankelijker dan bracelet. Dus wie weet. Ik geef het idee wat rijpingstijd.

1 like

Mooi, geniet ervan.