We schrijven eind november van dit jaar. Ik was samen met mijn vrouw een weekendje weg naar Maastricht.
Met de Explorer II Polar om de pols slenterden we op deze zonnige dag van winkel naar winkel.
Vanzelfsprekend valt daar een kort bezoekje aan één van de niet nader te benoemen Rolex AD’s die de stad rijk is ook onder. We hadden niet de intentie daadwerkelijk naar binnen te gaan maar het bij “window shoppen” te houden.
Echter, in de vitrine lag een prachtige 126660 DeepSea D-Blue (James Cameron)… “exhibition only” natuurlijk.
Met mijn flinke polsomtrek neig ik vaak naar de wat grotere horloges maar zou zo’n 44mm DeepSea mij niet wat teveel zijn?
Toch maar eens binnen vragen of ik ‘m niet gewoon mag passen.
Nadat we vriendelijk werden ontvangen en ik mijn korte verhaal deed werden we uitgenodigd plaats te nemen aan tafel en werd een heerlijke kop koffie aangeboden.
Na een leuk gesprekje over de hobby werd de DeepSea uit de vitrine gehaald en kon deze worden gepast.
Ja, met mijn grote polsen is dit écht een heel comfortabel horloge met een geweldig mooie wijzerplaat!
Omdat de 43mm Sea-Dweller ook in de etalage lag werd deze ter vergelijk nog aangeboden. Vanzelfsprekend werd ook deze gepast maar viel eigenlijk in het niet door het ietwat saaie voorkomen.
Na nog wat gekeuveld te hebben over de diverse modellen, de huidige situatie omtrent Rolex en haar voorraden kon ik het natuurlijk niet laten toch dé vraag te stellen…
“Jazeker meneer, deze kunnen wij voor u bestellen”, was de reactie! Wel wordt dan de nieuwe referentie 136660 geleverd waarop enkele minieme wijzigingen zijn doorgevoerd.
Wat betreft de levertijd moest ik wel rekening houden met zomer 2023.
Wow! Dat was onverwachts… graag natuurlijk!
Na het voldoen van een aanbetaling was de DeepSea met D-Blue wijzerplaat besteld en kon het weekendje Maastricht op één van de vele terrassen worden hervat.
Nog geen maand later werd er gebeld. Op het display van mijn iPhone werd het netnummer van Maastricht getoond.
Het zal toch niet waar zijn, dacht ik nog.
“Beste ReizendeOomRoel, wij hebben goed nieuws voor u! Wij hebben toch nog wat voorraden binnen gekregen en uw DeepSea zit daar ook bij.” Ik was even sprakeloos… nu al?!
Na wat onbelangrijke afspraken te hebben verzet zijn we die vrijdag wederom afgereisd naar het koude Maastricht.
Het ontvangst was wederom zeer vriendelijk, de koffie werd gehaald en na een kort praatje kwam daar de bekende Oyster Box in maat L op tafel.
Wederom wow!
Nadat de fantastische Glidelock (bijna) op standje maximaal werd gezet kon de NA worden gepast… heerlijk!
Omdat het, ook voor de verkoper, de eerste keer was dat hij een 136660 in handen had, werd de 126660 uit de vitrine erbij gehaald.
Zoek de verschillen!
Zonder hier een vergelijk topic van te maken zijn de verschillen minimaal.
Zo is de duikextentie verdwenen wat voor mij esthetisch gezien geen gemis is. Het datumvenster is een “whopping” 8% groter geworden! En als klap op de vuurpijl is de bezel “en profil” wat lager c.q. dunner geworden.
Lang verhaal kort; ik ben er bijzonder mee in mijn nopjes!