NA: Defy Skyline, de blauwe

Ik was er al lang mee bezig. Vooral in mijn hoofd. Af en toe liet ik er iets over los en vroeg ik in het Zenith only gedeelte of zij misschien nog redenen hadden om hem niet te kopen. Mijn redenen waren immers op. Toen zelfs de GZG van het forum @WatchWalker zijn positieve ervaringen over dit horloge deelde wist ik dat ik de boot in zou gaan.
Nog even onderhandelen met de Spaanse AD aan mijn favoriete Costa Blanca maar op 250 Euro kwamen we er niet uit (of ik durfde niet…). Wel laten weten dat ik eind februari weer terug zou zijn. Nou, die slimmerd had dat onthouden, appte mij terwijl ik net aan mijn 3e cerveza zat. Ik appte vol bravoure dat als mijn prijs nog staat en als hij dat kon bevestigen ik binnen een uur op stoep zou staan. Dat zegde hij toe, ondanks de prijsverhoging vanuit Zenith 2 dagen eerder van maar liefst 1100 Euro. Dezelfde avond trots als een pauw de winkel uit.

Prop is blij want horloge is echt geweldig cool. De totaal zinloze “gewoon omdat het kan” gadget van de secondewijzer die per 10 seconden een rondje maakt vind ik heerlijk. De band is schitterend, de plaat bloedmooi, het design iconisch met een twist en de bandenwissel een eitje. Ook de 36/37/38 mm fanboys zullen een beetje trotser op mij zijn. Want mijn eerste Zenith was 43mm (schitterende Tipo 2 cairelli revival, zwerft hier nog ergens rond) mijn 2e is 42mm EP Tricolore (gaat niet weg) en deze is maar liefst 41mm. Getting there…

Foto’s:

Gr
Prop

109 likes

Gefeliciteerd! Prachtig horloge.

1 like

Gefeliciteerd met het mooie horloge! en nu nog even genieten van de Spaanse zon!

1 like

Wauw. Mijn spaarpotje maar weer eens gaan aanvullen. Wat een prachtig horloge.

Ik zit zelf momenteel te denken aan een prx haha. Maar misschien moet ik dat geld maar meteen hier instoppen😃

1 like

Gefeliciteerd met deze zonnige NA! Geniet ervan. En van je verblijf aldaar.

1 like

Wat een beauty! En niet de ‘geijkte’ keuze, wat het alleen maar gaver maakt. Liefhebbershorloge. Geniet ervan, maar heb zo’n idee dat dát wel moet lukken!

2 likes

Heel mooi, ben zelf bijzonder gecharmeerd van de witte…
Gefeliciteerd met je NA !

1 like

Gefeliciteerd! Prachtig!

1 like

Gefeliciteerd :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd met de aanwinst :ok_hand:

Is dat niet gekmakend op den duur?

1 like

Schitterend… Gefelicteerd!
Het wordt lekker druk in de Zenith Only hoek hier op HF :wink:

1 like

Erg mooi, geniet er van!

1 like

Ik zat er al een paar jaar hè

Op den duur weet ik niet nog niet. Maar vooralsnog totaal niet.

1 like

Aan de looks zal het in elk geval niet liggen :ok_hand: De vorige Defy vind ik trouwens ook erg mooi

1 like

kan geloven dat je blij bent :+1:
gewoon een pracht exemplaar :star_struck:
draag hem met plezier

1 like

Prachtige aanwinst :+1:

1 like

Schitterende NA! Geniet ervan

1 like

Prachtig horloge zeg!
Heel veel plezier er mee :grin: :+1:

1 like

Mooi man! Heb met een schuin oog naar de Skyline 36 zitten kijken, maar die mist dus juist die kekke subdial die op 10 seconden rond gaat.

Gefeliciteerd met de aanwinst!

1 like