NA derde poging

Vorig jaar mijn seiko duikers collectie aardig uitgebreid. Jaren geleden besmet geraakt met het seiko virus en jaren lang een bescheiden collectie gehad tot ik vorig jaar hier lid geworden ben en tevens ontdekt heb dat ik slecht in flipperen ben.

Dit jaar had ik voor mezelf bepaald 1 horloge aan te schaffen om bv de optie HFLE open te houden. Daarbij bedacht dat het een 4hz uurwerk moet zijn, een duiker mag, ben er nu eenmaal weg van maar moet niet. Saffier glas en een zonder chapter ring, althans niet een met markers erop. De HFLE is het niet geworden. Binnen seiko best een paar kandidaten, oa de nieuwe SPB14X en de nieuwe MM200. Toen kreeg ik de turtle fiffer. Was meteen verliefd en deze mocht niet blijven ontbreken in de collectie. Hoe het toeval ook werkt, 2 kandidaten kwamen er vlak na de fiffer in het vizier, een zwart/grijze hier in het blauwe deel en een PADI op MP. Ik heb mezelf de moeite van kiezen bespaard en heb ze dus nu allebei. Ai, voldoen en niet aan mijn eigen gestelde eisen en een te veel.

Nog een keer proberen dan. Ben toch langzaam ook aan het kijken geraakt naar andere merken in “mijn” prijsklasse (300 – 1000). Topic van de Baltic dual crown gevonden. WOW wat een gaaf ding en voor de pre-order prijs volgens mij prima. Dus deze is inmiddels besteld. Echter twee dingen hierbij: geduld staat niet in mijn eigenschappenlijst (hij komt pas in september) en voldeed nog niet helemaal aan mijn begin eisen.

Drie keer is scheepsrecht dus de volgende poging moet hem wel worden. Veel surfen hier en de rest van het www. Kom er zo toch achter dat er eigenlijk heel veel is. Christopher Ward C63 sealander aut is opgevallen en blijft in het bestand volgende keer misschien maar is het net niet geworden.

En dit is hem dan, mijn “’enige” 2021 horloge, de Baltic Aquascaphe in zwarte uitvoering met witte lume. Zwart omdat de blauwe dual crown incomming is en de witte lume is weliswaar minder vintage maar wel beter al haalt het bij lange na mn seiko’s niet. Best even wennen aan het kleinere formaat gezien mijn seiko’s (oa sumo, samurai, oude mm200 en oude 62-mas reissue). Moet zeggen dat het me wel bevalt. Ziet er allemaal erg netjes uit, super strakke bezel, draait niet te zwaar en niet te los, uitgelijnd en geen speling. De eerste indruk is iig erg positief en ben echt erg blij ermee.

47 likes

Ik vind m prachtig. Heb je goed gedaan.

Gefeliciteerd met je NA! Erg tof dat je straks twee Baltic horloges hebt. Ik ben benieuwd hoe ze straks naast elkaar zijn. Ik denk voldoende onderscheidend. :smiley: :+1:

Ik vind hem leuk. Geniet ervan!

Ernstig mooi

Vintage ontwerp en door de witte lume toch modern. Tof ding!

Mooie NA! Na de Baltic van @Fate_Amenable_To_Change in handen te hebben gehad kan ik je zeggen dat ik ze ook serieus mooi vindt! Veel plezier ermee!

1 like

Fraai! Veel draagplezier!

Hij mag er wezen👍🏻 Veel draagplezier toegewenst.

Mooie aanwinst.

Ik kreeg een notificatie. :upside_down_face::upside_down_face:

Maar mooi man, de Baltic horloges zijn leuk. Veel plezier er mee!

en terecht! Erg mooi!

Heel leuk horloge , gefeliciteerd met je aanwinst.

Fraai horloge! Spannende belijning, mooi saffierglas met een plexi look. Een modern horloge met duidelijk een vintage “twist”.

Mooie aanwinst, veel plezier ermee :grin:

Gaaf! Heb zelf de Black/Cream maar met witte markers is hij ook erg fraai; heel fris! Gefeliciteerd en veel plezier!

Tof ding :ok_hand:

Mooi ding :+1:
En niks te klein hoor

Heel mooi!

mooi :watch:

Gefeliciteerd, heel leuk horloge, dus goeie keuze!