NA: Deutsches Architectenuhr: Junghans Max Bill

Nou ja, als ie er de mesh band op zet, misstaat het waarschijnlijk niet eens echt😆

1 like

Ik twijfel al heel lang over de Junghans triple calendar moonphase, ook zo’n plaatje…

2 likes

Komt qua stijl duidelijk uit dezelfde school inderdaad. Al vind ik de Meister-serie iets meer uitgesproken, vooral door de wat meer aanwezige wijzers. De blauwe variant van de Kalender vind ik erg fraai.

Gisteren rond 18:00 opgeborgen. Eens kijken op welk tijdstip de wijzer morgenvroeg zijn blijven steken.

Oef. De gang was er uit rond 20:30. Veel eerder dan de beloofde 38 uur dus.

Is dit iets om me zorgen over te maken of niet?

Mooi dingetje.
Alleen ja dan zit je aan de bar en dan komt er iemand naar je toe: hey dat lijkt een beetje op daniel wellington!

Voor je het weet, heel je avond verpest😂

:thinking::worried:

Haha. Die mag je dan een visitekaartje van de Hans Anders geven. En een tros vingers over de wang.

1 like

Uurwerk heeft flink wat beweging nodig om volledige gangreserve te benutten. Kantoordag gehad of dagje met veel beweging?

Kantoor, niet bijzonder veel beweging. Zo’n 10 uur minder vond ik toch aanzienlijk. Zal eens kijken wat ie doet met wat meer beweging.

Maakt overigens niet bijzonder veel uit. Als ik een dag oversla moet ie sowieso even opgestart worden.

1 like

Hij maakt het begin van de werkweek toch echt een stukje mooier hoor👌

2 likes