Ik heb weer een horloge van de wishlist af kunnen strepen! Ik was al een tijdje op zoek naar dit horloge en had deze eerder gekocht in de hoop dat het minder zou kriebelen:
Toch maar verkocht want ik kwijlde alleen maar naar wat anders. Ik heb een wishlist gemaakt met de horloges die ik echt graag wil en het heeft het flipperen voor nu gestopt. Dit is nummer 2/10 die ik afstreep. In dit geval gaat het om:
Nog een leuk weetje over de Cosmonaut om mee af te sluiten: Het is de keuze van Russische astronauten en een leuk alternatief voor de iconische en voor mij veel te saaie Speedmaster.
Mooi! Ik heb de niet-chronograaf versie en vind het een bijzonder effectief horloge. Niet poenerig, niet glimmend, maar heel fijn.
Heb je je ook nog verdiept in de verschillende versies van de jouwe? Met Lemania uurwerk, of gewoon, en de gouden versies? Sorry, heb nu even geen tijd om het zelf op te zoeken, maar je kunt het zien aan de eenheden van de subdials. Of plant ik nu een zaadje in je hoofd waardoor je denkt: “Lemania uurwerk? Die moet ik hebben!”…
< mierenneuken >Russen zijn nooit op de maan geweest. Ik zou deze Fortis dan ook ‘the other spacewatch’ willen noemen. Volgens mij is de Bulova de enige echte ‘other moonwatch’. </ mierenneuken >
Jazeker! Dit betreft gewoon de valjoux versie. Ik zou de lemania als collector’s item zeker wel waarderen maar die is duurder en dikker dan deze en het is nu al een forse jongen
Ik kwam deze overigens tegen op instagram en heeft volgens mij ook een lemania. Erg mooi:
Horloge is er zeker niet minder bruut om. Omega’s en Bulova’s zul je vandaag de dag niet meer zo snel zien buiten de stratosfeer. Jouw Fortis wellicht nog wel.
Leuk om te printen en bij je horlogedoos te bewaren:
Omega Globemaster met blauwe dial, sta evt. open voor een datejust met blauwe dial
Zenith el Primero 39mm Chronograph
GS SBGN003 (9f quartz)
vanaf hier horloges die ik nooit in het echt heb gezien en die dus nog kunnen veranderen nadat ik ze in m’n handen heb gehad:
Zodiac super sea wolf
Een van de 41mm Navitimers
Rolex Explorer 36mm
Ik heb een hele verzameling aan nato’s die ik er niet op durf te zetten omdat ik niks ‘echt’ vind passen bij de kleur van de kasten. Wie weet merk ik het nadat de honeymoon voorbij is. Maar goed ik heb deze reactie al lang genoeg gemaakt!
@scrubsaurusrex Kijk uit met Nato’s op deze kast. Omdat hij mat geblast is, slijten de Nato’s heel lichtjes op de achterkant, en ontstaan er glimmende stukjes die niet weg te poetsen zijn, want dan verdwijnt de matte finish. Ik heb er tegenwoordig een rubberen Hirsch band op, maar staal is natuurlijk het mooiste en beste. Maar geen doorlopende banden gebruiken…
Wil je de 16750 mt witte of zwarte plaat, wit toch wel of niet!!
Zou de Explorer I wel een keer passen en dan gelijk met een 39mm erbij.
Zeker een goed punt, heb een aantal horloges op nato/perlon en dan heb ik er een sticker onder zitten. Werkt prima en ook de bandjes goed schoon houden. Het is met name het vuil dat de schade aanricht.
Maar zoals aangegeven, ik zou voor een stoere bruine band gaan.