Je kent het wel, je kijkt in het topic “wat dragen we vandaag” en dan zie je iets voorbij komen dat je aandacht trekt.
In dit geval was het een zwarte plaat met enkel een kruis als logo.
Je stelt wel de vraag welk merk, maar in druk topic gaan zaken snel verloren.
Via google op basis van foto kom je verschillende tegen, maar dan toch net niet dezelfde. Zoeken op “black dial + cross” geeft ook veel, maar niet de juiste …
Dan kom je in die zoektocht natuurlijk andere tegen, die in de buurt komen. Een ervan trok mij wel aan de Movado Museum Classic met de zwarte dial. Mooi en komt wel in de buurt van diegene die ik zocht.
Het andere horloge kwam nog wel eens voorbij in het vooraf gemelde topic en het bleef mij wel aanspreken, maar om 1 of andere reden dacht ik dat het buiten bereik was. Ondertussen zinnen gezet op de Movado, zelfs topic over geopend om te polsen of dit wel een “degelijk” uurwerk is. Na wat zoekwerk dan ook besteld in USA, na enkele weken wachten komt het toe. Snel openen en dan de teleurstelling ipv de 40mm is het een 32mm.
Op mijn pols toch maar een zielig stipje, bleek fout van verkoper dus mocht return, 40mm had hij niet dus geld terug. Nu was ik bij het live bekijken van de “kleine” ook niet meer zo op deze Movado. Kan de teleurstelling zijn geweest of omdat het bij de 32mm er niet zo uitkomt, …
Enfin de liefde was gekoeld en dus toch geen bestelling geplaats ergens anders voor de 40mm.
Maar dan 2 dagen geleden in het blauwe gedeelte een post van @Watchabano “Te koop! Ultra Black Redentore Venezianico” en zoals alle HF bezoekers bekijk je dan wat er achter de advertentie schuil gaat en tot mijn verbazing, net dat horloge dat ik altijd maar een like geef, maar dat google mij niet kon vinden. Beetje onverwacht en onverzien, maar deze kon ik niet negeren.
Na wat heen en weer een afspraak kunnen regelen om te kijken en naar alle waarschijnlijkheid dan ook te kopen.
Rond 13u was ik dan op het adres van Watchabano. Hij stond me al op te wachten en had alles klaar gezet buiten in de zon. Dan moest hij enkel het horloge nog halen en toen zag ik deze beauty nog mooier dan op foto.
Vrouwlief zat in de wagen te wachten, want moesten op tijd terug in Belgie zijn, maar dat vergat ik wel even. Denk dat ik zelfs maar helft heb gehoord van wat Watchabano erbij vertelde, tuurlijk ging deze mee naar huis. Fullset, dus geen twijfel mogelijk en het zag er als nieuw uit.
@Watchabano de CW Twelve is zeker een mooie en hoop dat je er snel 1 om je pols mag leggen en ook bij mij staat die op de lijst, maar deze “mooie zwarte” gaat daar geen plaats voor maken. Gebroedelijk naast elkaar dat kan
Het gaat sneller dan verwacht, ondertussen staat de teller op een paar maanden al op 3 voor deze beginner en heb niet het gevoel dat het hierbij zal blijven.
Deze nieuwste aanwist is weer eentje om van te blijven genieten.
Moelijkste keuze is staal of leer?
Bij de andere 2 was de keuze makkelijk, bij deze weet ik het niet goed