Een week of 3 geleden brachten we van de rommelmarkt een Diehl Compact mee. de blauwe sunburst plaat deed het hem. Ik breng normaal niets meer mee van op de rommelmarkt want genoeg is genoeg, maar ja een in de lievelingskleur blauw en dan nog sunburst, dus toch mee gekomen
Hij liep wel maar de wijzers bewogen niet mee en het machientje pikte niets op. Er zit een junghans 623.25 in en het horloge dateert uit november 1974 (K74)
@Scudo je was benieuwd naar de revisie, speciaal voor jou nog wat fotootjes genomen want tegenwoordig heb ik nooit nog zin om fotootjes te trekken als ik aan iets bezig ben.
Dus hier gaan we: uiteen dat ding en dan maar kijken wat er aan de hand is.
Weer een mooi verslag Saar. Zeg nou zelf…wanneer zie je hier nou een Diehl en/of een Junghans uurwerkje.
Je komt altijd van alles tegen wat niet goed is in zo’n horloge. Ze zijn niet voor niets ooit afgedankt vroeger.
Maar jij hebt er weer een mooi (erg mooi) horloge van weten te maken. Petje af daarvoor.
Dit zijn toch de mooiste topics op het HF.
Enerzijds ik kom ze zelf niet vaak tegen op de rommelmarkt (doorgaans is het op de rommelmarkt franse of belgische of zwitserse zooi) dus zullen ze hier sowieso wel minder voor het oprapen liggen dan bv in Duitsland.
Anderzijds is dit niet het soort horloge dat veel verzamelaars of gepassioneerden voor ogen hebben. Laten we wel wezen het is vaak hoe duurder hoe beter alsook hoe meer prestige of status hoe beter. Dit horloge valt in geen van deze categorieën. Voor mij maakt het niet uit, ik heb hier met evenveel zorg aan gewerkt als aan de Rolex.
Die Rolex heb ik trouwens al niet meer, dus status of niet, het zei me niets de Rolex - ik heb echt geprobeerd het leuke ervan te ontdekken tijdens het verplicht dragen hoor … maar niet gevonden - daar waar deze Diehl Compact naar alle waarschijnlijkheid een veel langere blijver gaat zijn, gewoon ik vind hem leuk. Wat interesseert mij nu de status of het prestige of de duurheid, ik moet het leuk vinden dat is vereiste nummer 1 en vereiste nummer 2 is dan dat wat het ook is van horloge ik wil dat het loopt alsof ie net of nog niet al te lang geleden uit de fabriek gerold kwam en pas dan ga ik kijken naar wat staat er nu eigenlijk op van merk of wat zit erin van bijzonders of net niet.
Akkoord met de laatste echt intentioneel gestarte horlogereis ga ik nu op zoek naar de 3 droom zenith el primero’s (1tje de zep rainbow al gevonden dankzij @AB64) en zit ik al iets meer in de richting van status / prestige / duur maar dat is niet de reden dat ik met die wil eindigen. Ik heb van die dingen gewoon 20 jaar gedroomd omdat ik er op slag verliefd op was bij het zien ervan om de pols van mijn docent uurwerkmaken. Gewoon omdat ik ze zo mooi vond en nog steeds vind nu na 20 jaar en toentertijd wist ik dus echt niet dat die nogal prijzig waren. Dat besef kwam pas nadien toen ik ze ging opzoeken en dus nu pas ben ik er aan begonnen. En dan nog, een zep is maar prijzig als je hem vergelijkt met een Diehl, vergelijk je hem met een Patek of Vacheron chrono dan is ook een zep niet de duurste en dat maak ik mezelf dus wijs om te verantwoorden dat ik nu na zep 1 ook nog droom zep 2 en 3 wil realiseren tzt aangevuld met een nomos club ref 774. Dat is wat hier nog op de lijst staat, owv de mooi + owv ik heb er decennia van gedroomd en helemaal niet owv de “het is wat duurder”
K zal in de toekomst uitkijken naar Duitse dingetjes op de rommelmarkt en als ik er nog eens eentje vind die helemaal mijn ding is zal ik er dan ook nog eens fotootjes van maken tijdens het revisieproces