NA - Dietrich OT-3 🔥

Hallo allemaal!

Er waren veel verzoeken, dus hierbij een NA topic van een toch wel bijzonder horloge.

Wil eerst beginnen met de volgende vraag. Waarom een Dietrich?

Ik keek naar mijn collectie en ben er eigenlijk best tevreden mee:

Ik miste echter iets geks en bijzonder. Een conversation piece met wat kleur. Ik keek al jaren met een schuin oog naar Dietrich. Vond ze echter iets te duur. Lange tijd waren ze namelijk tussen de €1000 en €1200. Kwam ze ineens tegen op Chrono24 voor een mooie prijs. De laatste exemplaren worden nu door Swissness verkocht voor 1/3 van de oorspronkelijke prijs. Swissness is de fabrikant van Dietrich geweest.

Toen kwam de volgende vraag. Welke kleur gaat het worden? Er zijn er gigantisch veel.

Vind de OT-3 persoonlijk toch wel een van de mooiste!

Vooral de details vind ik geweldig. Zo heeft dit horloge zoals de andere kleuren een roterende secondewijzer en bestaat hij uit erg veel onderdelen:

Zal meteen de specificaties erbij pakken:

Case: Steel, Mixed Finishes
Movement: Miyota 82S7
Dial: Mixed Materials
Lume: Yes, Super luminova
Lens: Domed Sapphire Crystal
Water Resistance: 50m
Dimensions: 46mm X 47mm
Thickness: 14.5 mm

Hoor je meteen denken: ‘jesus, wat gigantisch’. Dat was eigenlijk mijn enige twijfelpunt. Een diameter van 46mm, en een dikte van 14,5mm is best flink voor iemand met een polsmaat van 17cm. Hij heeft echter geen lugs, dus het draagt als een Tuna. Ik zag toen de onderstaande foto’s voorbijkomen:

Als deze prachtige dames er een kunnen dragen, dan komt het vast goed! Vandaag kwam
de Dietrich binnen en idd, hij draagt echt heerlijk:

Nog een aantal zelfgemaakte plaatjes:

Vind de kastvorm van Dietrich erg lijken op een aantal gebouwen die architect Antoni Gaudí rond 1900 had ontworpen in Barcelona:

Ben echt super tevreden met de Dietrich. Draagt ook erg comfortabel. Bedankt voor het lezen en als er vragen en opmerkingen zijn hoor ik dat uiteraard heel graag. :grin::+1:t3:

79 likes

Lekker eigenwijs ding, gaaf man :ok_hand:

1 like

Die is tof zeg!! Heel cool! :facepunch:

1 like

Ik vind hem serieus gaaf! Veel plezier ermee.

1 like

@scrubsaurusrex heeft eigenlijk alles al gezegd. Ik vind het helemaal mooi. Niet alledaagse gedurfde keuze, waarvoor hulde. :muscle:

1 like

Ik had hier willen stoppen met plaatjes kijken, maar gelukkig heb je zelf ook een paar leuke foto’s gemaakt! Mooi ding enne staat je prima. Ik had nog nooit van dit merk gehoord, maar de lekkere frisse gewaagde vormgeving is helemaal niet gek. Veel draagplezier! :ok_hand:

1 like

Thanks, en dit is idd waarom ik voor Dietrich had gekozen. Als ik een ‘normaal’ horloge wil dragen heb ik er nog 8 van liggen in mn horlogebox. :grin:

2 likes

Echt heel verfrissend en apart! Dus geniet maar van die “afwijking” in jouw collectie :+1::+1::+1:

1 like

Ziet er goed uit hoor!

1 like

De Dietrich of de dames? :sunglasses:

1 like

Die dames natuurlijk :rofl:

2 likes

Heeeel mooi!

En je Dietrich ook! :rofl:

1 like

Apart horloge. Best mooi!

Deze Dietrich had die andere Dietrich ook niet misstaan waarschijnlijk :slight_smile:

dietrich

1 like

Cool ding, proficiat!

1 like

Aparte kast zeg, cool!

1 like

Erg gaaf die kast! En niet mainstream is sowieso +1 voor mij…

1 like

Gefeliciteerd en veel plezier met de NA!

1 like

Leuk ding.! Is Dietrich nu gestopt met produceren?

1 like

Ja wel met de organic time modellen, maar ze hebben nu nieuwe modellen waar ze zich op focussen. Dit model bv:

4 likes

Vet ding! Past ook nog eens bij mijn naam :smile:

1 like