NA: Dikke Duitser

Wat eerder thuis dan verwacht vandaag, en zo kon ik zojuist toch nog m’n nieuwste aankoop in ontvangst nemen.

Zo, nu eerst even een nieuw lampje halen voor de auto.

10 likes

Gefeliciteerd met je fishkoffer.
Ik vind hem prachtig.:heart_eyes:

1 like

Mooi man…maar heb zelf liever Festool of Makita.
Hoeveel toeren ?

1 like

Zo. Auto weer voorzien van een nieuw lampje, en nu maar eens even kijken wat er allemaal in dat mooie gele koffertje zit.

Ik zat van de week een beetje op internet horloges te kijken, want ik had toch niets beters te doen met al die regen.
Eigenlijk was ik helemaal niet op zoek naar een horloge, maar plaatjes kijken is uiteraard altijd leuk om te doen. En mijn oog viel op de nieuwste Nauticfish, de Thûsunt.
Leuk dacht ik, en ging weer verder kijken. Na een half uurtje toch maar weer eens die Nauticfish opgezocht, en nog wat meer foto’s hiervan bekeken. Nog even op HF gezocht of er nog wat over geschreven was, maar dit was niet het geval.
Ik vond hem toch wel mooi op de foto, en begon mezelf maar voor te houden dat ik toch eigenlijk nog wel eens een horloge met een blauwe wijzerplaat moest hebben.

Maar ja, ik had al 4 horloges, dat was toch wel genoeg? Dus maar laten zitten.

De volgende dag toch maar weer eens de website opgezocht en weer naar die plaatjes zitten kijken. Die blauwe bleef toch wel mooi.
Eens naar buiten gekeken, en het regende weer.
Nu had ik dus 4 horloges met een waterdichtheid van 100 tot 333 meter. Maar met al die regen de afgelopen dagen? Daar hoort natuurlijk wel een uitermate waterdicht horloge bij. 1000 meter waterdichtheid is dan natuurlijk een goed excuus, plus dat ik nog niets met een blauwe wijzerplaat had.

Een bekend verschijnsel hier natuurlijk: Waardeloze excuses verzinnen om een horloge te kopen.

Nou ja, toch maar besteld. En dus vanmiddag binnengekomen.

De Nauticfish Thûsunt, met de mooie maat van 43 mm, in het blauw. Een extra zwarte siliconenband is erbij geleverd. Het horloge heeft een aan beide zijden gebold saffierglaasje, en aan de binnenzijde tikt er een welbekend 2824-2 ETA uurwerkje.
Het horloge valt met een lug-to-lug afstand van 48 mm. niet al te groot, maar is met 15 mm. wel een dikkertje.

Nu dan nog maar wat matige foto’s die het horloge niet echt eer aan doen, maar ik ben dan ook maar een matige fotograaf.

13 likes

Ah, maar dit is dan ook niet zomaar een koffer.
Er zit wel even een ‘pressure equalization valve’ op. Oftwel mocht je naar 1000 meter diepte gaan en je neemt je horloge mee in z’n koffertje in plaats van om je pols, dan kun je op die diepte probleemloos de koffer openen om te kijken hoe laat het is :sunglasses:

2 likes

Gaaf horloge! Leuke kleur…:slight_smile:

1 like

Idd dik horloge. Mooi hoor :thumbsup:

1 like

Eigenzinnig ding! Je hebt vast al wat dunners, dan kan een toolwatch die wat dikker is daar prima bij. En hij is mooi op maat voor je pols.

In een uurtje halen en monteren, je hebt vast geen BMW met Xenon, man dat is een gefriemel.

1 like

Was het knipperlichtje linksachter van een Suzuki Swift. Is maar twee schroefjes loshalen.
Maar zonder werkend knipperlicht leek ik wel een beetje op een BMW rijder :sunglasses:

(Aan vooroordelen geen gebrek hoor.)

4 likes

Mijn beste,

Een gezaghebbende aanwinst!!
Zeer fraai!!
Ik wens je er veel plezier mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

WAUW!:+1:

Mooi horloge hoor.
Veel plezier ervan gewenst.

1 like