Ik draag al jaren my trusty old beater, de seiko titanium perpetuel calendar. Mijn eerste echte horloge. Van mijn vader gekregen toen ik 21 werd. De keus voor titanium was indertijd ook een noodzakelijke omdat ik vanwege een nikkel allergie steeds weer uitslag kreeg van die vervelende swatch batterijtjes .
Nu ik sinds enkele maanden mijn horlogemanie de vrije loop laat, leek het me tijd voor een mooie grote duiker van titanium. En dan is er wat mij betreft eigenlijk maar 1 optie mogelijk: de Seiko Shogun. Dit is de sbdc029, de nieuwe variant dus met de X. Ik kan me voorstellen dat je de oude wijzerplaat mooier vindt maar omdat mijn blumo wel een oude wijzerplaat heeft, is dit voor mij een welkome afwisseling.
Ik schrik ervan hoe licht dit horloge is, en dat voor toch wel een flinke duiker. Je voelt hem helemaal niet zitten. Het draagt werkelijk als een droom zo comfortabel. Naast het titanium ben voornamelijk gevallen voor de mooie wijzers die als ze precies over elkaar heen vallen een raketje vormen. Tja, whatever makes you tick…!
Erg mooi, veel plezier er mee. ben meestal geen liefhebber van titanium omdat ik de kleur niet mooi vind maar steeds vaker (en bij deze ook als ik het goed zie?) weten ze de kleur van het titanium redelijk in de buurt can Stainless Steel te krijgen waardoor er een fraaie uitstraling ontstaat.