NA Dingemans Jumping Hour, maar wel even geduld..

Na een bezoek aan Fred Dingemans afgelopen dinsdag vandaag een plekje op de wachtlijst gereserveerd.

Over smaak valt natuurlijk te twisten, maar dichter bij een horloge wat speciaal voor jou gemaakt wordt kom je niet. Geen markup, geen marketing. Gewoon de horlogemaker betalen die jouw horloge zelf bouwt. De kast, de kroon, de wijzerplaat. Alleen het glas, het uurwerk (NOS) en de wijzers komen van buiten. De rest wordt in house gemaakt. Door de maker zelf.

Ik heb gekozen voor een stalen kast en het Juming Hour uurwerk. Voor de details is nog tijd genoeg. De wachtlijst is gevuld voor een jaar of twee. Fred maakt 12-14 horloges (dat zijn er zelfs minder dan een tijdje geleden).

Het was mooi om met Fred te praten over hoe hij zijn horloges heeft bedacht en verder uitgewerkt. Hij kwam ook met zijn eerste horloge op tafel (het horloge links op de foto).

Zoals je kunt zien zit de band aanzet toen nog verstopt. Doet me een beetje denken aan Ochs und Junior (die ik ook nog een tijdje heb gehad).

Het horloge rechts is (en dat komt niet zo vaak voor) uit voorraad leverbaar. Dus als die prachtige bronzen kast je aanspreekt, spoed je dan naar Fred Dingemans.

Voor mij geeft die twee jaar ook ruimte om mijn collectie nog wat in te krimpen. Weet niet of het mag met de forum-regels, maar o.a. mijn Anordain staat op het bekende platform.

12 likes

Mijn beste,

Het zal ongetwijfeld een prachtig horloge worden.
Wat het wachten waard is.
Doch,
Wellicht kan je een iets duidelijker foto posten.
Dan kan ik de schoonheid ervan duiden.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Dit was de enige foto die ik gemaakt heb helaas.

Even een foto van monochrome

en link naar artikel

4 likes

Mijn beste,

OK!!
Dank voor het delen.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Geduldig wachten wordt straks ruimschoots beloond. Interessante keuze

1 like

Dat zal een mooi traject worden. Gaaf hoor. :+1:
We zien de voortgang graag voorbij komen.

1 like

Twee jaar wachten! Ik bewonder je geduld. :+1:

1 like

Interessant, ik wacht de definitieve plaatjes af :wink:

1 like

Bijzonder, nog nooit gezien. En ik denk gezien de exclusiviteit zeker het wachten waard.

1 like