Vandaag kwam de postbode een pakketje brengen met de aankoop die ik net voor het weekeinde had gedaan op MP. In totaal 8 vintage Pontiac en 3x Pontiac Maillot Jaune wrakjes overgenomen voor een koopje. Van de 8 is er maar een met een gebrekje. De andere 7 lopen prima, voorzover ik het tot op heden kan beoordelen. Ze hebben we wat werk nodig, maar er zitten een paar juweeltjes bij. Zo is de verzameling weer aardig uitgebreid met dit buitenkansje. Voor mij is het dus een beetje een feestdag.
Ah jij bent degene die mij altijd net voor is Leuke vangst hoor!
Leuk, zit zelfs een echt “rode duivel” bij!
De onderste foto is ook een oudje vermoed ik. Waarschijnlijk van voor 1940 en in een mooie staat. Dat zijn toch de betere vondsten lijkt me
Mijn beste,
Zo zo!! Dat is een leuke ontvangst!!
Een mooi merk “Pontiac”.
Veel plezier met het verfraaien van deze gelouterde horloges!!
En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.
Orologio Signaturis Temporis.
Leuk! Ook grappig die Constellation-achtige wijzerplaten!
Mooie aanwinst. De 3 opknappers ben ik benieuwd naar het eindresultaat.
Gefeliciteerd, en een wrak is alleen maar een wrak als er wrak op staat.
Pontiac is een merk waarbij ik tedere gevoelens krijg.
vandaag draag ik een nageur memomatic,3sterren.
gaaf! die Diable is echt gaaf!!
Mooie aanwinsten, altijd leuk zo’n Pontiac.
Heel leuk! Kun je iets meer vertellen over de uurwerken?
Leuk lotje, had hem ook zien staan. Even een vraag, ben natuurlijk geen Pontiac kenner maar die Diablo Rouge, is dat wel een originele wijzerplaat? Vind het lettertype vreemd en slordig.
Gevalletje van Duvel en de Grote Hoop? In elk geval gefeliciteerd met deze lot en sterkte met het opknappen.
Ik weet niet of ik me aan die 3 ga wagen. Daarvoor mis ik de kennis en de kunde. Misschien ooit eens.
@CvK
Nog niet. Ik heb ze binnen gekregen en alleen maar gewerkt. Ik zal ze in een verloren uurtje eens gaan openen en een blik werpen. Weekeind vrij, dus dan ga ik een beetje hobbyen. Zal binnenkort nog wel wat foto’s plaatsen.
@gekkehuus
Ik durf het niet te zeggen. De merknaam met de lange P is in een heel dun lettertype, die ik bij mijn andere exemplaren nog niet ben tegengekomen. Maar als ik ze onderling vergelijk, dan is het vaak heel verschillend. Er is een ruime variatie van het aanbrengen van de merknaam. Soms een heel fijn lettertype, dan weer dikker.
Ik heb de wijzerplaat met een loep bekeken, maar het lettertype is wel netjes.
Wat wel slordig is/oogt, zijn de puntjes die op de wijzerplaat zijn aangebracht. Niet netjes rond en dan met name ter hoogte van de datum aanduiding een beetje schots en scheef. Misschien onvervalst handwerk…
Ik heb ook al heel wat Pontiac horloges gezien maar dit komt mij niet als origineel over maar ja het kan altijd zijn dat er ooit een is uitgebracht met een ander lettertype.