Door omstandigheden was het wat rustiger geworden op horlogegebied. Ik had mijn zevendelige verzameling dan ook al een tijdje afgebouwd. Eigenlijk gewoon helemaal verkocht. Omdat ik dan toch een horloge moest hebben, dan maar een budgetvriendelijke oplossing gevonden, namelijk een ML Pontos. Iets later heb ik dan nog een oude MontBlanc Sport erbij gekocht.
Hoewel dit fijne horloges waren, deden ze mij niet zoveel. Mijn vroegere collectie bestond vooral uit Tudor, heel wat Oris en een oude Seamaster Americas Cup.
Uiteindelijk moesten deze twee dan toch maar vertrekken:
De hierdoor vrijgekomen fondsen dan maar elders geinvesteerd en er wat cash op bijgelegd.
En dit is nu mijn one piece collection. Wel niet echt origineel, maar er is een reden waarom ie zo geliefd is.
Ik vind em gewoon fantastisch! De mooie blauwe kleur verandert van blauw, naar paars tot zwart.
Ik heb er vandaag 130 km voor gereden en heb hem gekocht van een vriendelijke verkoper van het welbekende Duitstalige forum. De verkoper is mij op zijn beurt 140 km tegemoet gereden.
Het horloge is van december 2017 en amper gedragen, hij is gewoon echt in nieuwstaat.
De vorige eigenaar heeft er zelfs de fantastische adjustable slide clasp op laten zetten en de originele clasp zit nog volledig verplakt in de set als extra.
Echt wel de moeite om anderhalf uurtje voor te rijden, en het is sowieso fijner om van een liefhebber te kopen. Deze gaat voorlopig toch wel even als enige blijven.
Top, ik ben er toch over aan 't nadenken om nog een budgetvriendelijk klokje erbij te kopen voor het zwaardere werk. Een Seiko Turtle of zo. Enkel om wat zuinig te zijn op mijn SMP. Even het marktgedeelte in de gaten houden.