NA: dressy yacht timer

Ik ben een fan van Frederique Constant. Mooie collectie, goeie prijs-kwaliteitsverhouding, en de “Dutch connection” voegt ook nog wat toe, vind ik.
De 1e versie van hun yacht timer stond al jaren op mijn shortlist. Maar relatief lastig te krijgen, zeker met de grijze dial.
Na best lang zoeken vond ik een mooi exemplaar in Frankrijk, op Chrono24. Echt hele goeie deal kunnen sluiten, en na wat gedoe met de verzending heb ik nu deze beauty aan mijn verzameling kunnen toevoegen:

Afwerking is top, mooie zware band, goeie polijsting, kortom: grote blij!
Wat vinden jullie?

70 likes

Mooi apparaat! Ik hou van horloges die anders zijn, en dit is er zeker een van. Sowieso is FC nog steeds een ondergewaardeerd merk, pas de laatste jaren komt er ook in de bredere horlogewereld wat meer waardering op gang.

Draag dit mooie horloge in goede gezondheid!

2 likes

Prachtig :boom: veel draagplezier gewenst :+1:

2 likes

:+1: ik vindt hem ongelooflijk mooi
draag hem met plezier

2 likes

Heel erg mooi!!
Erg strakke wijzerplaat zo in het grijs.
Ik heb zelf een oude TNG Tornado Yachttimer.

2 likes

Mijn beste,

Gefeliciteerd!!
Een sympathieke aanwinst!!

Ik wens je er een fijne tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Unieke toevoeging. Gefeliciteerd met je sportieve NA

2 likes

Mooie aanwinst. Veel plezier ermee.

Ziet er goed uit hoor :ok_hand: Gefeliciteerd
Is die complicatie voor de sier of ga je hem echt gebruiken?

Gefeliciteerd met deze bijzondere aanwinst!

Gefeliciteerd! Veel draagplezier!

Wat zijn die vijf venstertjes aan de bovenzijde van de wijzerplaat?

Mooie aanwinst. Geniet er van. Ennuh delen van meer kiekjes is altijd welkom :wink:

Mooie :ok_hand:

Het is een chronograaf module, met zgn sailtimer: per minuut verandert er een bolletje van kleur, eerst naar wit, dan naar rood. Al met al dus 2x 5 minuten. Die functie wordt gebruikt bij zeilwedstrijden, om de tijd tot de start te timen, zodat je op het juiste moment door de startlijn heen vaart.

2 likes

Ik zeil wel, maar niet met zo’n chique dresser :slightly_smiling_face:

1 like

Gefeliciteerd

1 like

Ah bijzondere complicatie! Nog nooit eerder van gehoord. Thanks.

2 likes

Sterker nog, als het goed is kun je de bolletjes instellen op 10, 6, 5 of 3 minuten ivm verschillende wedstrijden. Bij 10 min zijn ze eerst alle 5 wit en gaan ze over naar rood voor de laatste 5 minuten.
Bij 6 min heb je 4 rode en 1 witte en dus gaat de witte na 1 min over in rood.
De 5 en 3 minuten zijn dus altijd in het rood.

1 like

Ik vind 'm erg mooi! Zelf ook in het bezit van een mooie eenvoudige FC Classic en vind het ook een ondergewaardeerd merk.

1 like

Heel mooi :ok_hand: veel plezier ermee.

1 like