NA: dubbel 2 Ricoh's

Van mijn goede vriend @Dutchspur (Petro) kreeg ik 2 leuke Rico’s geserviced en al. Dit ging helaas niet zonder slag of stoot, Petro had al eerder 2 Rico’s voor mij die geserviced moesten worden. Met nog 5 andere horloges opgestuurd naar Serge om alle 7 te laten servicen, blijkt het pakket zoek gemaakt te zijn door postNL. Was dus echt balen en dan bedoel ik voornamelijk voor Petro.
Echter, Petro zei “ik heb je 2 Rico’s beloofd en die krijg je ook van mij tijdens Rikketik”. Petro is echt een top kerel waar je als vriend zuinig op moet zijn. Dus tijdens Rikketik kreeg ik 2 doosjes met leuke Rico’s erin, zo groeit ook mijn vintage collectie.
Het betreft een Ricoh Dynamic Wide 21 jewels en een Ricoh Automatic 21 jewels.
Met beide Rico’s ben ik heel blij, Petro heel erg bedankt :+1:

Valt er nog wat te zeggen over deze Rico’s, jazeker wel. Zie hieronder:

1. Die met de lichte wijzerplaat , dat is een Ricoh Dynamic Wide , 21 jewels automatisch uurwerk in house gemaakt, referentie nummer 32803 en komt uit 1966 ongeveer , dagen in engels en kanji , en ik kan je aanraden als je hem gaat dragen de dag en datum lekker te laten staan zoals ze staan , drama om te verzetten vind ik , welcome to vintage .

Die met de donkere wijzerplaat , dat is een Ricoh Automatic , 21 jewels automatisch uurwerk in house gemaakt ,referentie nummer 61429AC en komt uit 1970 ongeveer , dit is het meest geproduceerde uurwerk van Ricoh , deze heeft ook dag en datum maar wel met een snelverzet , een bijzonder bandje er bij originele NOS Ricoh .

Deze info over beide Rico’s kreeg ik van Petro waarvoor dank.

Heb zelf wat foto’s gemaakt, nou dan weten jullie het wel :wink:. Kort maar krachtig.

Bij de Ricoh Dynamic Wide ben ik er inmiddels achter hoe datum en dag te verzetten, moet nu alleen nog ff Japans leren.

Kon van beide wel een aparte NA maken, maar nu valt het beter te vergelijken. Nogmaals Petro, je bent een topper :+1: :+1: :+1:

38 likes

Leuke Ricoh’s Fer :ok_hand: Ben je nu om naar de vintage? :grin:

2 likes

VintageFred aan het worden :joy::joy::joy:

4 likes

Leuk hoor!
Vroeger (45 jaar geleden) ook nog eens een ricoh gehad. Quartz.
Helaas verloren gegaan.

Geniet van deze!

2 likes

Nope, ben mijn collectie aan het complenteren en daar hoort natuurlijk ook vintage bij :wink:. Een paar jaar geleden riep ik nog dat horloges van een paar jaar oud voor mij al vintage waren. Al doende leert men toch :grin:

4 likes

Mijn beste,

Goed bezig hoor.:ok_hand:
Twee formidabele horloges!!

Geniet er van!!
Ik wens je er een levendige tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

2 leuke vintage horloges!

2 likes

Gefeliciteerd, mooie Ricoh’s. @Dutchspur zou een prima vertegenwoordiger van het merk zijn. :sunglasses::+1:t3:

Je vertelde het vorige week dat je hier zo blij mee bent en ik ben intussen wel nieuwsgierig naar je hele vintage side-collection. Het aantal groeit rap.

2 likes

Mooi hoor. Met name de bovenste vind ik tof :+1:

1 like

Dank je @PeterLC kon de H niet vinden op mijn toetsenbord, behalve in nood Help :wink:

1 like

Veel plezier met je nieuwe aanwinsten!!:watch:

2 likes

Mooie set horloges, Fer! Gefeliciteerd! :+1: :partying_face:

2 likes

Mooi en leuk vintage spul Fred! :+1:

1 like

Leuk duo :smiling_face::+1:

1 like

Mooie aanwinsten :+1:t2:

1 like

Gefeliciteerd met deze dubbele NA Ferry

1 like

je collectie begint toch wel “uit de voegen te kraken” :joy:
niet dat het een slecht iets is, integendeel zelfs :ok_hand: :star_struck:
maar om nu te zeggen dat je de koploper bent van HF is nog iets te vroeg kan ik zeggen :smiley:
ik denk dat @BroederBill hier wel een geduchte tegenstander zal zijn als het gaat om proporties in de verzameling :grinning:

maar toch weer twee mooie aanwinsten erbij :ok_hand:
draag ze met plezier

1 like

Ferry zit een segment hoger. Haha. Dit zijn drive thru hapjes

2 likes

Boeit mij voor geen meter, kan net zo goed genieten van een vintage Ricoh al;s van een dikke Rolex. Dan ben je pas echt een horlogeliefhebber toch Bill :wink:.
Enne @jacobus we maken er geen wedstrijdje van hoor, maar de collectie is gewoon net een klein kind, die groeien he :grin:

1 like

Gefeliciteerd met je dubbele

1 like