Tijdens mijn vakantie vorige maand kreeg ik een belletje van een vriend: “Je Datejust is binnen, als je hem nog wil hebben dan moet je even geld overmaken zodat ze hem kunnen opsturen”
Niet helemaal de AD ervaring welke ik zocht bij de aankoop van een nieuwe Rolex maar soit, te mooi om te laten liggen. Bij thuiskomst lag er dus een mooi pakketje op mij te wachten. Nu moesten er voor mijn pols nog twee schakels uit voordat ik hem om kon slingeren, maar door drukte de afgelopen weken simpelweg niet aan toe gekomen. Intussen dan maar naar andere horloges loeren op HF, een mens heeft toch iets te kijken nodig?
Tijdens het dagelijkse afstruinen van HF vorige week stuit ik ineens op een bleusy in het blauwe deel… Nu ben ik al eens een tijdje naar een 16613LB aan het kijken geweest, maar heb daar niet op doorgepakt vanwege de beren op de weg bij vintage. Nog heel even naar de 116613LB gekeken maar die lugs was toch echt een dingetje waar ik niet mee kon leven. Blij met de release van de 126613LB en zijn /haar rankere lugs het gore lef gehad om naar de AD te rijden om toch heel lief te vragen of ze er misschien eentje voor mij zouden willen bestellen. “U staat reeds op een (kansloze) lijst, wilt u uw situatie nog kanslozer maken mijnheer?” De exacte woorden waren anders, maar dit was wel de strekking van het antwoord. Dus: Bleusy, blauw… absoluut niet het plan, maar wederom te mooi om te laten liggen.
Zo dus onverwacht en onbedoeld een dubbele blauwe NA:
Tja, wat kan ik zeggen, ik ben niet bepaald een goede fotograaf en heb een zwak voor blauw. Maar dat had u waarschijnlijk al in de gaten.
De bleusy had ik tot vandaag alleen op plaatjes gezien, die doen hem net als mijn foto’s absoluut geen recht. Ik had verwacht dat de plaat ongeveer dezelfde zou zijn als in de DJ maar niets is minder waar.
Bedankt voor het kijken!