Goedemiddag Horloge vrienden/vriendinnen.
Twee maanden geleden mijn DJ gekocht en een week of twee geleden begon het toch te kriebelen. Ik wilde graag voor mijn verjaardag op tweede kerstdag nog een horloge erbij. Al vrij snel had ik een mooie Yachtmaster gevonden nieuw in de stickers en ruim onder de GD prijs. Leuk contact gehad en de verkoper stelde zelfs voor om langs een juwelier te gaan ter referentie en zodat alles klopte van de horloge. Via de fijne hulp hier op het forum bij Tempus uurwerktechniek terecht gekomen en ik was welkom zodra ik meer wist. Helaas nadat ik dit allemaal bevestigde aan de koper helemaal niets meer vernomen tot op heden. (vreemde manier van zaken doen maar goed, misschien maar beter)
Vervolgens zat ik op het internet te zoeken en te kijken bij de bekende dealers op het Forum en viel mijn oog op de OP 126000 met de zilveren dial en gouden indices. Op het forum even gevraagd of iemand deze in bezit had en wat real life foto’s zou kunnen sturen. Al snel kreeg ik reacties van @Leon280 over het horloge en een paar mooie foto’s toegestuurd en leuke gesprekken over horloges. Vrijwel op hetzelfde moment kreeg ik een bericht in mijn inbox van @Ziggy dat hij dit horloge in zijn bezit had en mocht ik serieuze interesse hebben er wel een deal gemaakt kon worden. Even nummers uitgewisseld en foto’s en filmpjes van het horloge ontvangen.
Toen kwam echter de schrik, het was inmiddels Donderdag einde middag. Kerst stond voor de deur en zo dus ook mijn verjaardag. Maar ziggy ging een weekend weg en woonde helaas ook best een eind weg. Dus de enige optie was om nog op Donderdag avond naar het mooie Brugge te rijden om de horloge te bekijken. Gelukkig stemde hij er mee in en werd ik uiteindelijk om 2145 heel gastvrij ontvangen. Ik was direct weg van het horloge en het wachten tot Zondag heeft nog nooit zo lang geduurd. (ik snap ook niet waarom ik me zelf zo heb gepijnigd)
Nog nauwelijks bekomen van mijn eigen cadeautje kwam mijn Beste maat sinds klein en sinds 2 jaar ook mijn zwager @Adje en zijn vrouw met nog een prachtig cadeautje aan. Van hun heb ik deze prachtige Meccaniche Veneziane Nereide gekregen met de prachtige Adriatico Bracelet zie onderstaande wat info over de horloge.
The name of the watch is a tribute to the Venetian submarine called Nereide which was built in the Royal Arsenale in 1913 and commissioned to the engineer De Bernardis by the Royal Navy during the First World War. The timepiece recalls the design of WWI submarines and bears a pressure of 20 atmospheres
Zoals jullie wel kunnen inschatten kon mijn dag niet meer stuk. Geniet van de foto’s en tot slot wil nog een speciale dank doen in deze NA naar @Stifstaf voor zijn goede tips/raad hier op het forum.